حضور جهادی طلاب در مقابله با کرونا/ کمک به خانواده های کم بضاعت در اولویت قرار گیرد

حجت الاسلام روحانی پور با اشاره به حضور جهادی طلاب در مقابله با کرونا، گفت: کمک به خانواده های کم بضاعت باید در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین روحانی‌پور دزفولی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: برگزاری مراسم های مذهبی و فرهنگی در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا می تواند روحیه امید و معنویات افراد جامعه را افزایش دهد.

 

مسئول دفتر آیت الله العظمی حکیم با اشاره به برگزاری برنامه های سخنرانی های مذهبی، مراسم ادعیه و جشن در فضای مجازی گفت: طلاب و روحانیون زیادی برای جریان سازی فرهنگی و ایجاد فضایی معنوی، برنامه های مختلفی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برگزار می کنند.

 

وی با اشاره به تاکیدات اسلام بر ضرورت همدلی و کمک به هم نوع در شرایط سخت، خاطرنشان کرد: در شرایط سخت شیوع کرونا که خانواده های کم بضاعت آسیب بیشتری می بینند باید با تاسی از آموزه های دین اسلام و سیره ائمه اطهار (ع) و اهل بیت (ع)، خانواده های کم بضاعت را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی پور در خصوص حضور طلاب و روحانیون و نقش حوزه های علمیه در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: طلاب و حوزه های علمیه می توانند با برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و عقیدتی در بستر فضای مجازی روحیه، امید و نشاط معنوی جامعه را افزایش دهند.

 

وی با اشاره به فعالیت های طلاب در اجرای طرح های کمک مومنانه و توزیع مواد ضد عفونی کننده بهداشتی، ماسک و کمک به خانواده های کم بضاعت و ضد عفونی معابر خاطرنشان کرد: اقامه نماز میت برای اموات کرونایی و برگزاری ادعیه در فضای مجازی از جمله فعالیت هایی است که طلاب و روحانیون انجام می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی پور در خصوص کمک های مومنانه در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: اولویت دفاتر مراجع تقلید در حمایت از اهل علم و طلاب و خانواده هایشان است و در کنار کمک به این عزیزان کمک های موردی نیز در بخش های مختلف به مراجعان انجام می شود.

 

وی ادامه داد: به صورت مستقیم کمک های نقدی به خانواده های کم بضاعت انجام نمی شود اما کمک های موردی، کمک های درمانی، کمک های معیشتی، پرداخت مستمر ماهانه به برخی خانوارهای کم بضاعت از جمله اقداماتی است که به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا در دستور کار دفتر آیت الله العظمی حکیم قرار دارد.

 

 

 

 

کد خبر 991705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha