برگزاری بیش از ۸۰۰ برنامه ویژه هفته کتاب توسط استان ها در سراسر کشور

دهقان کار با یادآوری این مطلب که افتتاح مرکز اسناد موسسه خانه کتاب ایران را در این ایام شاهد خواهیم بود، گفت: بیش از ۸۰۰ برنامه توسط استان ها در هفته کتاب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ایوب دهقان کار»، امروز (سه شنبه 20 آبان) در نشست خبری بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که به صورت مجازی و به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: با فعالیت هایی که در هفته کتاب شاهد آن خواهیم بود و توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برنامه هایی مختلفی در هفته کتاب برگزار خواهد شد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه برخی فعالیت ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های هم خانواده اتفاق می افتد، افزود: بخشی هم به انجمن ها مربوط می شود و اشتراک سازی برنامه ها را انجام دادیم.

دبیر هفته کتاب کشور با اشاره به اینکه ظرفیت سازی و ظرفیت سنجی یکی از برنامه های ما هست، اظهار کرد: ظرفیت دستگاه ها و نهادها و حتی اشخاص حقیقی و حقوقی که تاکنون مغفول مانده را مورد بررسی قرار خواهیم داد و پای کار می آوریم.

دهقان کار با تاکید بر اینکه فعالیت های خود را بر مبنای گفتمان سازی قرار خواهیم داد تا یک موج در جامعه ایجاد شود و ظرفیت های بالقوه را بالفعل کنیم، افزود: امسال علی رغم شیوع بیماری کرونا، نه تنها با کاهش استقبال مخاطبین هفته کتاب نبودیم بلکه افزایش استقبال را شاهد بودیم و تشکل های مختلف، حضور چشم گیر داشتند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر اینکه این اتفاقات ما را به این نتیجه رساند که هفته کتاب یا از مرحله دولتی بودن خارج شده و یا در حال خارج شدن است، تاکید کرد: تهدید شیوع بیماری کرونا، به فرصت تبدیل کردیم که ما با تبدیل شیوه کار را پیش بردیم و آنچه که دنیا را متاثر کرده است تغییر شیوه هاست.

وی با اشاره به اینکه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برنامه های متنوعی را انجام می دهد، طرح پاییزه کتاب یکی از کارهای ماست که در طرح تابستانه کتاب اتفاقات خوبی روی داد که مدیون حضور مردم هستیم، افزود: خوشبختانه در طرح پاییزه بالغ 105 کتابفروشی جدید به طرح های فصلی ما اضافه شدند و از سایر کتابفروشی ها دعوت می کنم که در طرح پاییزه کتاب حضور یابند و 820 کتابفروشی در طرح پاییزه شرکت کردند و فرایند تسویه حساب با کتابفروشی ها در طرح پاییزه در اسرع وقت انجام خواهیم داد.

دهقان کار با یادآوری این مطلب که نقش رسانه در جشنواره کتاب و رسانه پررنگ تر از گذشته است و بیش از 800 اثر به دبیرخانه ارسال شده است، تاکید کرد: امسال برنامه 15 سالگی خبرگزاری «ایبنا» را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اهدای کتاب به کتابخانه های مختلف نظیر علامه طباطبایی خواهیم داشت، تاکید کرد: در طول هفته کتاب 33 نشست را با 90 سخنران اجرایی خواهیم کرد و از اهالی قلم تجلیل می شود.

دهقان کار با یادآوری این مطلب که افتتاح مرکز اسناد موسسه خانه کتاب ایران را در این ایام شاهد خواهیم بود، افزود: بیش از 800 برنامه توسط استان ها در هفته کتاب برگزار خواهد شد.

وی گفت: بهره برداری از یکی از شبکه های اجتماعی را در این ایام خواهیم داشت و استفاده از فناوری های روز و استارت آپ های فرهنگی را در این ایام شاهد خواهیم بود و بتوانیم خدمتی کوچک در راستای توسعه فرهنگی و کتاب داشته باشیم.

کد خبر 991744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha