چهارمحال و بختیاری میزبان طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد»

مظاهری از اجرای طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» در سه محور «انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب» خبر داد و گفت: این طرح به صورت ملی برگزار می شود که ستاد هماهنگی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری به عنوان معین «رواق کتاب» این طرح را برگزار می کند.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری به عنوان معین «رواق کتاب» طرح شنبه های کتاب مساجد را در سه محور «انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب» برگزار می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، آشنایی با ناشران، نویسندگان و کتاب های مفید و نیازسنجی مطالعاتی نوجوانان و جوانان از اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

وی اظهار داشت: تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از دیگر اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

مظاهری بابیان اینکه مخاطبین طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» اعضای کتابخانه ها و کانون های مساجد، نمازگزاران و عموم مردم هستند گفت: ائمه جماعات مساجد، مسئولین کانون ها، کتابخانه های مساجد و کتابداران نیز مجریان این طرح ملی هستند.

 

مدیر فهما در چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: مدیران کانون های مساجد باید با تشکیل کارگروه محتوایی در مسجد متشکل از امام جماعت، کتابدار، مدیر کانون و سه تا پنج نفر از افراد صاحب نظر در حوزه کتاب به منظور احصای میانگین رده سنی، سطح تحصیلات و نیازمندی جوانان هر محله، تعیین اولویت ها و انتخاب کتاب مفید با توجه به اطلاعات به دست آمده کتاب های مناسب را از کتابخانه مساجد یا کتاب‌های شخصی به نمازگزاران معرفی می کنند.

 

وی گفت: راه‌اندازی پویش # شنبه_های _کتاب_مساجد در فضای مجازی با انتشار عکس اعضای کانون به همراه کتاب معرفی شده هر هفته به منظور ترغیب اعضای کانون به خرید و مطالعه کتاب خوب از دیگر اهداف این طرح است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: تهیه فیلم یک دقیقه ای، معرفی کتاب توسط مدیر کانون، امام جماعت، کتابدار یا اعضای کانون و انتشار در فضای مجازی یکی از مناسب ترین روش های اجرای طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» به شمار می رود.

 

کد خبر 991755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha