رونمایی از ۱۴ کتاب حوزه کودک با خط بریل برای نابینایان در شهر شیراز

جعفری گفت: در قالب برنامه شبکه نابینایان دوستدار کتاب ۱۴ عنوان کتاب کودک که به خط بریل در آمده است، در شیراز رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (سه شنبه 20 آبان) در نشست خبری بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که به صورت مجازی و به میزبانی شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه های مفصلی در راستای ترویج کتاب انجام شده است، گفت: در روز 24 آبان کتابخانه عمومی و سالن مطالعه «استاد بهمن بیگی» با 6 هزار جلد کتاب آغاز به کار می کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه یکی از غنی ترین کتابخانه در حوزه تاریخ و ادبیات در شهر شیراز است، تاکید کرد: طرح «اتوبوس کتاب» با عنوان «مسیر دانایی» راه اندازی می شود که این اتوبوس با یک هزار جلد کتاب و سالن مدیا برای 20 نفر راه اندازی خواهد شد و در مناطق محروم شهر حضور خواهد یافت.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه 11 کتاب در حوزه کودک که به زبان انگلیسی و عربی آماده شده ثبت می شود، تاکید کرد: طرح «سینما کتاب» به محوریت نقد و بررسی کتاب را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در قالب برنامه شبکه نابینایان دوستدار کتاب 14 عنوان کتاب کودک که به خط بریل در آمده است، در شیراز رونمایی می شود، اظهار کرد: سایت رسمی دبیرخانه ترویج کتاب به زبان انگلیسی راه اندازی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از کتاب «درآمدی بر شناخت گورستان دارالسلام شیراز» رونمایی می شود و جشن امضای آن برگزار خواهد شد، تاکید کرد: تا پایان سال برنامه های مفصلی در حوزه کتاب و کتابخوانی داریم.

جعفری اضافه کرد: 30 تاکسی دیگر به تاکسی های دوستدار کتاب اضافه می شوند.

کد خبر 991765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha