فعالیت واحدهای صنعتی اطراف زرقان برای بقای گونه های جانوری و گیاهی و سلامت مردم خطرناک است

غریبی گفت: ادامه فعالیت واحدهای صنعتی اطراف زرقان به شکل فعلی بقای گونه های جانوری و گیاهی را در منطقه «بمو» را به طور جدی به مخاطره می اندازد و موجب به خطر افتادن سلامتی و افزایش بیماری مردم این شهرستان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا غریبی»، امروز (سه شنبه 20 آبان) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره افزایش آلودگی هوای ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی اطراف زرقان گفت: رسیدگی به تداوم فعالیت های صنایع آلاینده در زرقان یک مطالبه جریان دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان افزود: مسئولان تا کنون به وعده های خود برای رسیدگی به این آلاینده ها عمل نکره اند و لازم است تا دستگاه های نظارتی اقدام قاطع در این خصوص برای حفظ سلامت مردم و محیط زیست داشته باشند که البته در این خصوص باید تولید و اشتغال کارگران این واحدها نیز دیده شود.

وی اضافه کرد: ادامه فعالیت این واحدها به شکل فعلی بقای گونه های جانوری و گیاهی را در منطقه «بمو» را به طور جدی به مخاطره می اندازد و موجب به خطر افتادن سلامتی و افزایش بیماری مردم این شهرستان می شود.

غریبی با اشاره به مواد سمی همچون «فرمالین» و «هگزامین» به عنوان مواد شیمیایی سمی و پر خطر تولید شده توسط این کارخانه ها بیان کرد: حدود 20 سال است که مردم زرقان در معرض این مواد سمی قرار دارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان تاکید کرد: نتایج آزمایش های مختلف نشان می دهد که شرایط برخی از این واحدهای صنعتی استاندارد نیست و به نصب تجهیزات به روز و یا انتقال به مکانی دیگر نیاز دارد.

وی با تاکید بر بی نتیجه ماندن اعتراض‌های مردمی در این خصوص گفت: پیگیری حل مشکل آلودگی هوای زرقان، مطالبه دانشجویی است و تا به نتیجه رسیدن آن را دنبال خواهیم کرد و آماده همکاری با دستگاه ها در این زمینه هستیم.

کد خبر 991790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha