«بایدن»  لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا را در دستور کار قرار می دهد

تیم انتقال احتمالی «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا و مشاوران نزدیک او اظهار داشتند که قصد دارند بسیاری از سیاست های اصلی دولت ترامپ" را به طور کامل تغییر دهند که از جمله این موارد می توان به ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «واشنگتن اگزماینر»، تیم انتقال احتمالی «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا و مشاوران نزدیک او اظهار داشتند که قصد دارند بسیاری از سیاست های اصلی دولت ترامپ" را به طور کامل تغییر دهند که از جمله این موارد می توان به ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور اشاره کرد.

 

ریشه این اقدام در فرمان اجرایی 13769 با عنوان رسمی «فرمان اجرایی حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست های خارجی به ایالات متحده» بود.

 

این در حالی است که گروه های حزبی مانند اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و کمیته خدمات دوستان آمریکایی این اقدام را غیرمنطقی توصیف کردند.

 

حالا مسلمانان آمریکایی انتظار دارند که جو بایدن در اولین روز ریاست جمهوری خود دستور جنجالی «ممنوعیت سفر» دونالد ترامپ را لغو کند.

 

لغو این قانون از وعده های انتخاباتی بایدن در ماه جولای بود و حالا تیم ریاست جمهوری منتخب آمریکا می گویند که به وعده خود در این زمینه عمل می کنند.

 

بایدن پیش از این در این باره گفته بود: مسلمان اولین افرادی هستند که حمله دونالد ترامپ به جوامع اقلیت و سیاه پوستان را با اجرایی شدن دستور ممنوعیت سفر مسلمانان احساس می کنند.

 

وی در آن زمان گفت: این جنگ نزدیک چهار سال با فشار مداوم و توهین به مسلمانان و سیاه پوستان به طول انجامید و اگر افتخار ریاست جمهوری را داشته باشم  ممنوعیت مسلمانان را در روز اول پایان خواهم داد.

 

حالا که بایدن در انتخابان ریاست جمهوری پیروز شده است جامعه مسلمانان امیدوار به برداشتن این قانون است.

 

شورای روابط اسلامی-آمریکایی در همان روز اول اعلام پیروزی بایدن به او تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری منتخب به وعده هایش عمل کند.

کد خبر 991799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha