اهدای ۵ مجموعه خوشنویسی به موزه خط عاشورای جهرم

نعمت اللهی از اهدای پنج مجموعه خوشنویسی از آثار «علیرضا اکرمی» به موزه خط عاشورای شهرستان جهرم خبر داد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: تعداد پنج مجموعه خوشنویسی شامل یک مجموعه دعای کمیل به خط لاتین، یک مجموعه‌ ۱۲۰ بیتی از اشعار حافظ و سه مجموعه‌ قرآنی که هر یک شامل بیش از یکصد اثر قرآنی است، توسط استاد خوشنویسی «علیرضا اکرمی» از مازندران به موزه‌ خط عاشورای جهرم اهدا شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم با اشاره به اینکه اکرمی از اساتید مطرح خوشنویسی و استاد دانشگاه هنر مازندران است، افزود:‌ وی تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ اثر به موزه‌های داخلی و خارجی اهدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه موزه‌ خط عاشورا در شهرستان جهرم در حال بهسازی و آماده سازی است، بیان کرد: این موزه در یک بنای قاجاری در ضلع جنوبی شهرداری جهرم، در حال مرمت و بازسازی‌ است.

 

نعمت اللهی با قدردانی از این استاد خوشنویسی در اهدای آثار خود به موزه خط جهرم، خاطرنشان کرد: ‌تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر نفیس خوشنویسی به این موزه اهدا شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم در پایان عنوان کرد: شهر جهرم یک شهر غنی در زمینه فرهنگ و هنر بوده و تداوم این فرهنگ و هنر نیاز به زمینه سازی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری هنرمندان است.

کد خبر 991830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha