تک رقمی شدن تلفات شبکه برق برای نخستین بار در کشور

حائری گفت: نتیجه تلاش کارکنان شرکت‌های توزیع و انتقال نیروی برق، تک رقمی شدن تلفات شبکه برق برای نخستین بار در کشور است که به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «همایون حائری»، امروز (سه شنبه 20 آبان) در آئین بهره برداری از طرح های تامین و انتقال برق در شیراز در قالب پویش «الف-ب-ایران» گفت: ایران در خاور میانه در زمینه کاهش تلفات برق پیشتاز است.

معاون وزیر نیرو افزود: در حال حاضر رقم 9 و 76 درصدی کاهش کاهش تلفات انرژی در شبکه های انتقال و توزیع برق را داریم که تا پایان سال به 9 و 2 درصد کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: نتیجه تلاش کارکنان شرکت‌های توزیع و انتقال نیروی برق، تک رقمی شدن تلفات شبکه برای نخستین بار در کشور است که به کمتر از 10 درصد رسیده است.

حائری با ابراز رضایت از مدیریت صحیح مصرف برق در کشور بیان کرد: پیک بار شبکه سه هزار و ۸۰۰ مگاوات کاهش یافته و معادل صرفه جویی در احداث یک نیروگاه پنج هزار و ۲۰۰ مگاواتی است.

معاون وزیر نیرو از افزایش بهره وری نیروگاه به 39 درصد تا پایان سال خبر داد و گفت: این رقم تا سال 1400 به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت و با اعمال برنامه های مدیریتی، صرفه‌جویی ۷۰ هزار میلیارد تومانی نیز خواهیم داشت.

حائری با اشاره به اجرای طرح ویژه، تغییر ساعات کاری اداری با همکاری استانداری‌ها عنوان کرد: این طرح نیز نقش بسزایی در مدیریت مصرف برق در کشور داشته و یک هزار و ۸۴۹مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شده است.

وی افزود: با حفظ و ارتقای واحدهای موجود و راه‌اندازی واحدهای جدید، ایجاد ظرفیت جدید یک هزار و 840 مگاوات و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک،  امسال پنج هزار و ۶۴۶ مگاوات صرفه‌جویی شده است.

خاطر نشان می شود، پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان های فارس و بوشهر با حضور معاون وزیر نیرو در قالب هفته بیست و هشتم پویش «الف-ب-ایران» با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کد خبر 991869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha