سلامت ورزشکاران در شرایط کرونایی اولویت است

آیت اللهی بابیان اینکه سلامت ورزشکاران برای ما در اولویت است، گفت: تصمیمات حوزه ورزش به صورت هفتگی و براساس وضعیت کرونا اتخاذ می شود.

«علی اصغر آیت اللهی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: متاسفانه موج سوم کرونا گریبان گیر استان گلستان شده و شهرستان گرگان نیز در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
 
 
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان ادامه داد: تلاش کردیم با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان گلستان برگزاری مسابقات ورزشی لغو شود و تنها مجوز برگزاری مسابقات لیگ داده می شود.
 
 
وی با بیان اینکه دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی به ورزشکاران ابلاغ شده است، بیان کرد: تصمیمات حوزه ورزش به صورت هفتگی و براساس وضعیت کرونا اتخاذ می شود.
 
 
آیت اللهی با تاکید بر اینکه سلامت ورزشکاران برای ما در اولویت است، ابراز داشت: طبق بازدیدی که از باشگاه های خصوصی داشتیم برخی از باشگاه ها، فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت می کردند.
 
 
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان به انجام تست پی.سی.آر جامعه ورزشی استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به آنکه بخش خصوصی توانایی انجام این آزمایش را نداشت در نشست با استاندار گلستان درخواست کردیم دانشگاه علوم پزشکی گلستان تست پی.سی.آر را به صورت رایگان و یا با تعرفه دولتی برای جامعه ورزشی انجام دهد که در صورت موافقت این طرح اجرایی خواهد شد.
 
 
وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی آموزش مربیان و ورزشکاران در فضای مجازی مشکلی ندارد، یادآور شد: تلاش ما این است که در وضعیت کرونایی به ورزش نگاه مثبت داشته باشیم تا فعالیت ورزش های همگانی، قهرمانی و تمرینات ورزشی با حفظ پروتکل ها تداوم یابد.
 
 
آیت اللهی تصریح کرد: در صورتی که هر یک از ورزشکاران به کرونا مبتلا شوند در صورت مراجعه به بیمارستان پنج آذر گرگان مراحل بستری و درمان آن به صورت رایگان پیگیری می شود‌.
 
 
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان خاطرنشان کرد: کارت بیمه ورزشی برای تمامی ورزشکاران ۳۰ هزار تومان شد که برای بیماری های خاص ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان و برای دانش آموزان ۱۲ هزار تومان است اما هزینه هایی که به ورزشکاران پرداخت می شود با افزایش ۵۰ درصدی همراه شد و ۲۶ میلیون تومان برای هزینه درمان، جراحی و بستری به ورزشکاران پرداخت خواهد شد.
 
کد خبر 991908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha