سوء مدیریت‌ها موجب بروز  مشکلاتی سر راه کشاورزان شده است

نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: سوء مدیریت‌ها موجب ایجاد مشکلاتی سر راه کشاورزان شده ، گرچه تحریم های ظالمانه ای که بر کشور تحمیل شده بی اثر نبوده ولی با استفاده از توان داخلی می توان مشکلات را مرتفع کرد.

«بهزاد علیزاده» در در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در دهلران اظهار کرد: نمایندگان استان و استاندار ایلام با وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکلات کشاورزی استان دیدار داشتند که خوشبختانه وزیر قول های مساعد برای حل مشکلات حوزه کشاورزی استان  دادند.

 

وی  تصریح کرد: ظرفیت ها و استعدادهای موجود کشاورزی در شهرستان دهلران نیازمند توجه و افزایش صنایع تبدیلی است و ایجاد صنایع تبدیلی باعث جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی در شهرستان خواهد شد.

 

علیزاده افزود: شهرستان دهلران با داشتن 103هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی یکی از قطب های کشاورزی کشور به خصوص استان ایلام است، ارزش سالیانه محصولات کشاورزی در این شهرستان به بیش از 10هزار میلیارد ریال می رسد ولی نبود صنایع تبدیلی باعث شده که  بیشتر محصولات کشاورزی به صورت خام فروشی راهی استان های کشور شود.

 

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر  و بدره در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در  سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه کشاورزی استان به خصوص در شهرستان دهلران اتفاق افتاده است ولی باید اقدامات بیشتری برای توسعه علمی و فنی کشاورزی صورت بگیرد.

 

علیزاده  خاطرنشان کرد: رفع مشکلات بیمه کشاورزان و تامین ادوات کشاورزی از جمله موضوعات مهمی است که باید در دستور کار مسئولان مرتبط باشد و در این استان به عنوان نماینده مردم پیگیرهای لازم را خواهم داشت.

کد خبر 991909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha