از سرگیری دوره آموزش تلاوت قرآن ویژه بانوان در تاتارستان

دومین مرحله دوره آموزش تلاوت قرآن کریم ویژه بانوان در تاتارستان از سرگرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، اداره امور دینی اسلامی در جمهوری تاتارستان یکی از جمهوری های روسیه مرحله دوم از دوره های آموزش تلاوت قرآن کریم ویژه بانوان را از سرمی گیرد. این دوره برای کسانی که حروف الفبای عربی را نمی دانند و نمی توانند قرآن کریم را تلاوت کنند، طراحی شده است.

 

مرحله دوم از دوره آموزش سریع برای بانوان در ماه فوریه گذشته آغاز شده بود. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این دوره به حالت تعلیق درآمد.

 

قرار است این دوره آموزش سریع تلاوت قرآن کریم هر روز دوشنبه از ساعت 16:00  تا 18:00 در مسجد گالیفسکایا در کازان  پایتخت تاتارستان برگزار شود.

 

برگزارکنندگان این دوره ها برای برگزاری شش جلسه آموزش الفبای عربی، نحو، قواعد تجوید و قواعد تلاوت قرآن کریم برنامه ریزی کردند.

 

علمای دینی مسلمان در تاتارستان، طرح «آموزش تلاوت قرآن» را در سال 2019 میلادی براساس درخواست های متعدد مسلمانان این جمهوری به راه انداختند. این ابتکار در ادامه طرح گسترده «مدرسه یک روزه» به شمار می آید. قرآن پژوهان در این طرح مبانی و اصول اسلام را می آموزند.

 

برگزارکنندگان این دوره آموزش همه لوازم بهداشتی ویژه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را آماده کردند. به طوری که همه شرکت کنندگان در این دوره از ماسک و مواد ضدعفونی کننده هنگام ورود به این مسجد استفاده می کنند.

کد خبر 991915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha