کالاهای اساسی مردم مناطق سخت گذر شهرستان کوهرنگ تامین شد

قلی نیا گفت: کالاهای اساسی از جمله سوخت فسیلی، سهمیه آرد و سایر اقلام موردنیاز مردم مناطق سخت گذر شهرستان کوهرنگ به ویژه مردم دهستان موگویی تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «امیر قلی نیا» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد روستاهای منطقه دهستان موگویی ۱۶ روستا است که بیش از پنج هزار نفر از جمعیت روستایی عشایر دهستان موگویی که برای چرای دام در فصل های بهار و تابستان در مناطق ییلاقی کوچ کرده بودند، با سرد شدن هوا و آغاز بارندگی به مناطق مسکونی خود کوچ کردند.

 

بخشدار مرکزی کوهرنگ ادامه داد: ساکنان این روستاها که دارای بیش از پنج هزار راس دام بودند به صورت درون کوچ در مناطق ییلاقی و مراتع به دامپروری مشغول و در ماه های سرد سال در روستای سرآقاسید دهستان موگویی زندگی می کردند.

 

قلی نیا گفت: با توجه به بارش برف، این جاده به مدت شش ماه از سال راه ارتباطی ندارد و تأکید کرد: به هنگام بسته بودن جاده ۱۶ روستای دهستان موگویی، اهالی این دهستان برای رفتن به مرکز شهرستان و استان از مسیر بزنوید لرستان و یا گردنه کلوسه فریدن اصفهان تردد می کنند.

 

بخشدار مرکزی کوهرنگ خاطرنشان کرد: جمعیت شهری، روستایی و عشایری بخش مرکزی کوهرنگ حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۳۰ آبادی برآورد شده اند که به تعداد ۲۰ هزار نفر جمعیت عشایر کوچ رو در نیمه دوم سال به استان های گرمسیری کوچ می کنند.

کد خبر 991970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha