ساماندهی و احیاء معراج شهداء بیلقان بخشی از هویت فرهنگی مردم کلانشهر کرج است

وحیدی با اعلام خبر تبدیل غسال خانه بیلقان به مرکز فرهنگی و موزه شهداء گفت: ساماندهی و احیاء معراج شهداء بیلقان بخشی از هویت فرهنگی مردم کلانشهر کرج است.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « منصور وحیدی» طی نشست شورای اسلامی شهر کرج که سه شنبه ۲۰ آبان برگزار شد گفت: به منظور هویت دینی و ارزشی و ترویج ارزش های والای دفاع مقدس، احیاء غسال خانه بیلقان که پیکر چهار شهید گرانقدر دفاع مقدس در آن غسل و کفن شده است تدابیری برای تبدیل این مکان به موزه شهداء و یک مرکز فرهنگی در حال انجام است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج افزود: توجه به هویت های فرهنگی در شهر کرج یکی از اولویت های برنامه ریزی شده و مورد نظر کارشناسان فرهنگی و متولیان این امر است.

 

وی اظهار کرد: ساماندهی و احیاء معراج شهداء بیلقان از اهمیت بالایی برای مردم کرج برخوردار است چرا که به هویت فرهنگی آنان برمی گردد. 

 

وی متذکر شد: استان البرز با محوریت شهر کرج همواره به عنوان شهری مهاجرپذیر با اقوام متعدد از جای جای ایران اسلامی است به همین منظور نیازمند توجه ویژه به ارزش ها و فرهنگ های تاریخی، فرهنگی و ... است تا با حفظ این عناصر نسبت به هویت خود بپردازد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: جانمایی پارک اقوام با همت شورای اسلامی شهر کرج در مرکز کرج همچنین جانمایی آثاری از تپه ازبکی در این بوستان بخشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته شورای شهر کرج در امر هویت افزایی شهر کرج است. 

 

کد خبر 991974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha