درخواست فعالان حقوقی از کشورهای عضو G۲۰ برای تحریم عربستان

فعالان حقوقی از کشورهای عضو گروه G۲۰ خواستند تا اجلاس این گروه را که قرار است در عربستان برگزار شود، به دلیل نقض حقوق بشر از سوی مقامات سعودی تحریم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، فعالان حقوق بشر دوباره در پیامی از دولتمران کشورهای جهان خواستند تا اجلاس 20 را که قرار است در عربستان برگزار شود، به دلیل نقض حقوق بشر مقامات سعودی تحریم کنند.

 

قرار است عربستان که در حال حاضر ریاست گروه G20 را برعهده دارد، این اجلاس مجازی را در روزهای شنبه و یکشنبه( یکم و دوم آذر 1399 مطابق با 21 و 22 نوامبر 2020 میلادی) برگزار کند.

 

«لینا الهذلول» خواهر «لجین الهذلول» فعال زن بازداشت شده عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: چگونه انگلیس و سایر کشورهای عضو گروه G20 می توانند با جدیت برای شرکت در این اجلاس فکرکنند؟ درصورتی که میزبان ملت خود را از ساده ترین حقوق محروم کرده است. لجین و همه فعالان زن به کسانی نیاز دارند که از آنها دفاع کنند. آنها درحال حاضر به آزادی نیاز دارند.

 

لجین از 26 اکتبر 2020 در اعتراض به جلوگیری از تماس با خانواده اش اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است و سلامتی اش در خطر است.

 

مجله آمریکایی فوربز به درخواست «عبدالله الغامدی» فعال سیاسی که مادر و خواهرش به دلیل فعالیت های وی بازداشت شده اند، اشاره و اعلام کرد: الغامدی از کشوری عضو گروه G20 خواست تا فشارهای خود را بر مقامات عربستان بیشتر کنند.

کد خبر 991977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha