حیات مردم و جامعه به جایگاه مسجد بستگی دارد

حجت الاسلام جلالی گفت: مسجد، جایگاهی است که حیات مردم و جامعه به آن بستگی دارد و اگر مسجد مورد غفلت قرار بگیرد حقیقتاً حیات بشریت مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درباره نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه گفت: مسجد از صدر اسلام محل فرهنگ، تجمع مسلمانان، جهاد و رتق و فتق امور است و زمانی که شما مسجد النبی را نگاه می کنید می بینید که هر ستون آن به عنوان یک وزارت خانه، نامگذاری شده است.

 

 

نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: {مقر} حکومت اسلامی رسول گرامی اسلام را شما در مسجد کوچکی به نام مسجد النبی می بینید بنابراین مسجد یک جایگاهی است که حیات مردم و جامعه به آن بستگی دارد و اگر روزی مسجد مورد غفلت قرار بگیرد حقیقتاً حیات بشریت مورد غفلت قرار گرفته است.

 

 

وی افزود: خدا در یک آیه از قرآن کریم می فرماید اگر این دفاع از ارزش ها و باورها نبود، نه معبدی و نه کلیسایی و نه مسجدی می ماند و همه مکان های ادیان را می آورد و این یعنی، مسجد جایگاه مهمی است؛ بنابراین هدف خلقت در مسجد تحقق پیدا می کند.

 

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: مسجد، معبد عبادت، عبودیت و بندگی است بنابراین نقش کانون های مساجد در تبیین و ارتقای این هدف خیلی مهم است که بفهماند «ما ز کجا آمده ایم/ آمدنم بهر چه بود»؛ بنابراین اینکه من از کجا آمده ام؟ کجا باید بروم؟ و چگونه باید بروم؟

 

 

وی با اشاره به اینکه کار مسجد درباره مبدأ، مقصد و کیفیت رفتن بین مبدأ و مقصد است، اظهار کرد: کانون های مساجد انسان شدن و انسانیت و هدف خلقت را تبیین و انسان را با آن آشنا می کنند.

کد خبر 991980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha