آغاز به کار عملیات عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در منطقه آزاد اروند

زمانی از آغاز رسمی عملیات عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: عملیات بهسازی و نوسازی خیابان‌های شهری حوزه جغرافیایی منطقه آزاد اروند با مشارکت این قرارگاه از امروز در آبادان آغاز به کار می‌کند.

«اسماعیل زمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از انعقاد تفاهم نامه 20 هزار میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای ایجاد زیرساخت ها در این منطقه منعقد شده که امروز (چهارشنبه 21 آبان) در فاز نخست آن عملیات پروژه های عمرانی با حضور فرمانده این قرارگاه و سایر مقامات استانی و منطقه ای در مناطق مختلف آبادان آغاز می شود.

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: امیدواریم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای آبادانی آبادان حتی خارج از چارچوب تفاهم نامه گام های بلندی بردارد.

 

وی با بیان اینکه این تفاهم ‌نامه در راستای کمک به توسعه و آبادانی منطقه آزاد اروند منعقد شده است تصریح کرد: همچنین این تفاهم نامه در جهت اجرای پروژه‌ های زیربنایی و عمرانی منطقه و به منظور بهره ‌گیری از توانمندی‌ های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپته در اجرای طرح‌ های منطقه صورت گرفته است.

 

زمانی گفت: خوشبختانه تاکنون این قرارگاه منشاء خیر و برکات زیادی در کشور بوده و یک بازوی توانمند برای نظام و دولت محسوب می‌شود.

 

در این راستا «موعود شمخانی» نیز با بیان اینکه روند اجرای پروژهای عمرانی منطقه آزاد اروند با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه شتاب می گیرد اظهار کرد: عملیات بهسازی خیابان‌ های آبادان در فاز نخست این تفاهم نامه توسط قرارگاه خاتم الانبیا از امروز (چهارشنبه 21 آبان) رسماً آغاز خواهد شد.

 

معاون فنی، عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند انعقاد تفاهم نامه 20 هزار میلیارد ریالی با قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه را در راستای ایجاد زیرساخت های آب و فاضلاب، احداث پل های شهرهای آبادان و خرمشهر، بهسازی معابر شهری و ساحل سازی کارون عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه فاز نخست پروژه های عمرانی مشترک با اعتباری بالغ بر یک هزار و 620 میلیارد ریال در مناطق مختلف آبادان و با حضور فرماندهی محترم این قرارگاه آغاز خواهد شد.

 

وی به موارد اجرای عملیات فاز نخست این پروژه اشاره کرد و گفت: زیرسازی و روسازی آسفالت در فاز یک و چهار کوی ذوالفقاری، اصلاح شبکه فاضلاب، احداث پیاده رو و اجرای زیرسازی و روسازی آسفالت در مناطق دو و چهار آمیر آباد و علوانیه، ارتقای سطح کیفی معابر شهری و فضای عمومی، تامین دسترسی های مطلوب پیاده رو و سواره رو در معابر مناطق امیرآباد، ذوالفقاری و علوانیه و ترمیم و بهسازی آسفالت های آسیب دیده معابر شهری آبادان از جمله اقدامات این تفاهم نامه خواهد بود.

 

شمخانی نجام این عملیات های اجرایی در مناطق محروم شهر آبادان و خرمشهر را موجب توسعه عدالت اجتماعی و افزایش سطح رفاه و خدمات شهری در مناطق مختلف این منطقه دانست و تاکید کرد: با آغاز عملیات پروژه های عمرانی طرح‌های باقیمانده در آبادان به سرانجام خواهد رسید ضمن اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء ۲۰۰ میلیارد ریال علاوه بر آن تفاهم نامه نیز برای لکه گیری آسفالت سطح شهر در نظر گرفته که امیدواریم ورود این قرارگاه برای آبادانی منطقه توام با برکات فراوان باشد.

 

کد خبر 991995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha