درخواست طالبان از دولت آینده آمریکا برای ادامه گفتگوهای صلح

گروه شبه نظامی طالبان افغانستان از دولت آینده آمریکا به ریاست جو بایدن خواسته است تا به توافق نامه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور درحال خروج برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از این کشور جنگ زده عمل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گروه شبه نظامی طالبان افغانستان از دولت آینده آمریکا به ریاست جو بایدن خواسته است تا به توافق نامه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور درحال خروج برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از این کشور جنگ زده عمل کند.

 

طالبان روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: اجرای توافق نامه منطقی ترین و موثرترین ابزار برای پایان دادن به درگیری بین هر دو کشور ما است. ایالات متحده در ماه فوریه با طالبان به توافق رسید.

 

ترامپ پایان جنگ آمریكا در افغانستان را به عنوان یک تعهد مهم در كارزار انتخاباتی مطرح كرده بود. وی ماه گذشته در یک پست توئیتری اعلام کرد که نیروهای آمریکایی می توانند تا کریسمس از افغانستان خارج شوند.

 

بیانیه روز سه شنبه طالبان ، دومین اعلامیه این گروه در مورد لزوم پایبندی واشنگتن به توافق خود با ستیزه جویان از زمان انتشار گزارش های مطبوعاتی در مورد طرح بایدن به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته گذشته بود.

 

سخنگوی طالبان روز یکشنبه گفت که ستیزه جویان انتظار داشتند که بایدن به توافق ترامپ با این گروه پایبند باشد و نیروهای باقی مانده آمریکایی را از افغانستان بیرون بکشد.

 

مردم افغانستان به ویژه در پی حملات اخیر به مراکز آموزشی در کابل ، از دولت خواسته اند تا به گفتگوهای در حال انجام با طالبان پایان دهد. در حالی که گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است ، برخی از مقامات افغانستان طالبان را مقصر دانسته اند.

کد خبر 992033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha