دستگیری شکارچی پرندگان وحشی در جیرفت

میدانی گفت: مامورین پاسگاه محیط بانی اسفندقه حین کشت و کنترل و پایش های شبانه در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در اطراف کوه قرقطوئیه موفق به دستگیری یک شکارچی غیر مجاز شدند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، «میدانی» با تاکید بر برخورد قانونی با شکارچیان متخلف، گفت: یک شکارچی پرندگان وحشی در بخش اسفندقه جیرفت دستگیر شد.






رئیس پاسگاه محیط بانی اسفندقه در تشریح این خبر، افزود: مامورین پاسگاه محیط بانی اسفندقه حین کشت و کنترل و پایش های شبانه در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در اطراف کوه قرقطوئیه موفق به دستگیری یک شکارچی غیر مجاز شدند.








وی بیان کرد: از این شکارچی سه قطعه تیهو، سه قطعه کبک، یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط شده و مراتب پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.







میدانی یادآور شد: هفته گذشته نیز یک شکارچی متخلف به جرم شکار یک راس گراز در اسفندقه از سوی محیط‌بانان دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری از نامبرده کشف شد.







رئیس پاسگاه محیط بانی اسفندقه در خاتمه عنوان کرد: برای شکار هر قطعه پرنده کبک یا تیهو مبلغ ۳ میلیون ریال جریمه تعیین‌ شده است و متخلف باید آن را به‌ عنوان ضرر و زیان به طبیعت، پرداخت کند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده، نوع جریمه و میزان آن را مشخص می کند.

کد خبر 992088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha