اجرای بیش از ۱۳۰ برنامه همزمان با هفته کتاب در استان کرمان

علیزاده گفت: بیش از یکصد و ۳۰ برنامه متنوع با همکاری دستگاه های اجرایی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها به مناسبت هفته کتاب در استان کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان؛ محمدرضا علیزاده از اجرای بیش از 130 برنامه متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی در بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کرمان خبر داد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: این برنامه‌ها بیشتر حول محور تجلیل از آفرینندگان و خالقان آثار مکتوب، نویسندگان و مؤلفان و اهدای کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی مجازی و معرفی کتب در فضای مجازی  خواهد بود.

 

 

 

علیزاده تصریح کرد: در سال های گذشته، هفته کتاب در کرمان آغازی بر یک فرایند بزرگ و دامنه دار در حوزه کتاب بود که عموما" به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان ختم میشد اما امسال و به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا، نمایشگاه کتاب برپا نمی شود و  تلاش شده بیشتر برنامه های این هفته با محوریت فضای مجازی تدارک دیده شود.

 

 

 

 

وی گفت: برنامه‌های هفته‌ کتاب می‌تواند فرصت مناسبی برای تشویق  همگان به مطالعه و بهره‌گیری از گنجینه‌ کتاب را فراهم آورد.

 

 

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود و در هفته کتاب در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود.

 

 


همزمان با ایام هفته کتاب؛ طرح فصلی پاییزه کتاب نیز در کرمان همچون سراسر کشور اجرا می شود و در استان کرمان 22 کتابفروشی در این عرصه فعالیت می نمایند و کتب مدنظر با 20% تخفیف تا سقف 2 میلیون ریال در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

کد خبر 992115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha