راهیابی ۷۵ کتاب به مرحله دوم داوری جایزه قلم هگمتانه

احسانی از راهیابی ۷۵ عنوان کتاب به مرحله دوم داوری جایزه قلم هگمتانه در همدان خبر داد و گفت: جایزه قلم هگمتانه همزمان با هفته کتاب برگزار می شود.

« احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه آیین اختتامیه جایزه قلم هگمتانه همزمان با هفته کتاب در همدان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه با مشارکت مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و در راستای تجلیل از خادمان فرهنگ متکوب استان، ایجاد زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تلاش برای ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار مکتوب استان پیش‌بینی شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ، تجلیل و ارج نهادن به خادمان فرهنگ مکتوب استان، فراهم کردن زمینه مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقا سطح کمی و کیفی آثار منتشر شده را از دیگر اهداف برگزاری این برنامه برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: بخش ویژه این رویداد مربوط به چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و آثار مولفان و پدیدآورندگان غیر بومی فقط با موضوع همدان شناسی قابل پذیرش است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  با بیان اینکه نزدیک به 100 عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه قلم هگمتانه از سراسر استان ارسال شد، خاطرنشان کرد: تمام آثار منتشر شده در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ قابلیت شرکت در این رویداد را داشتند.

 

احسانی همچنین تصریح کرد: از این تعداد 75 عنوان کتاب برای داوری در مرحله دوم به خانه کتاب ایران ارسال شده است.

 


وی یادآور شد: پس از اعلام نتایج داوری، کتاب سال استان همدان در آیین اختتامیه جایزه قلم هگمتانه معرفی خواهد شد.

کد خبر 992138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha