با ارتقای تولید داخلی ارزش پولی ملی را در برابر سایر ارزها ارتقا دهیم

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نرخ ارز در کشورها باید تابعی از تحولات اقتصادی آن کشورها باشد، گفت: با ارتقای تولید داخلی ارزش پولی ملی را در برابر سایر ارزها ارتقا دهیم.

«سید نظام الدین موسوی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شرایط فعلی بازار ارز گفت: اقتصاد منطق خاص خودش را دارد بالا و پایین آمدن نرخ ارز در کشورها باید تابعی از تحولات اقتصادی آن کشورها باشد یعنی ارزش پول ملی تابعی از اقتصاد ملی و تولید ملی آن کشورها باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه ما بالا و پایین رفتن نرخ ارز را مرتبط با تحولات سیاسی جز ضرر حاصلی برای جامعه ندارد. رفتار غیر عقلایی و غیر مبنایی این است که ما بالا و پایین رفتن نرخ ارز را تابعی از تحولات سیاسی و خارجی کنیم.

 

وی ادامه داد: کسانی که فکر می کنند با تابع کردن نرخ ارز با تحولات خارجی و سیاسی خدمتی به مردم کرده اند در اشتباه اند؛ این خدمت نیست بلکه خیانت است و منجر به بی اعتمادی مردم می شود.

 

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس منطق اقتصادی اگر ما بتوانیم تولید داخلی را ارتقا دهیم و ظرفیت های داخلی را بالا ببریم و رشد و توان اقتصادی کشور را افزایش دهیم بر این مبنا اقتصادمان نیز رشد می کند و ارزش پول ملی ما در برابر سایر ارز ها بالا می رود و نتیجه آن پایین آمدن نرخ ارز در برابر پول ملی ماست. این منطق اقتصادی است و هر وقت در کشور شاهد رشد و افزایشی در تولید بودیم، پول ملی ارزش پیدا می کند و نرخ بقیه ارزها در برابر آن کاهش پیدا می کند.

 

موسوی تصریح کرد: بازار سرمایه و بورس که در حال حاضر به هم ریخته است نیز چنین وضعیتی را دارد. قبلا ما این هشدار را دادیم که این مدل افزایش قیمت سهام در بورس غیر طبیعی است چرا که معتقدیم در اقتصاد تحول خاصی به وقوع نپیوسته بود و دلیلی نداشت که ارزش سهام با سرعت فاقد منطق بالا برود. بعد از آن دیدیم که بازار سرمایه و بورس به چه روزی افتاده است و همه کسانی که روزی از سرمایه گذاری در این بازار خوشحال بودند در حال حاضر معترض اند.

 

 

 

 

کد خبر 992146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha