برگزاری مسابقات کتابخوانی در فهمای استان مرکزی

حجت الاسلام ذوالفقاری از برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی به اهمیت ترویج این فرهنگ در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان جامعه تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برنامه های مختلف را در حوزه کتاب و کتابخوانی ویژه این هفته در نظر گرفته است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت استانی،  تعامل با سازمان های همسو مانند نهاد کتابخانه ها، حمایت از برگزاری برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح  کانون ها، بازدید دوره ای از کتابخانه های مساجد استان و  حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب (مجازی و حقیقی) در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

 

وی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در سال 1399 در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت:  ارسال کتاب به  کتابخانه های مساجد استان  ( 6000 جلد کتاب با 400 عنوان به ارزش 110 میلیون تومان )، برگزاری برنامه های بزرگداشت هفته کتاب تمام کانون های استان به صورت مجازی از طریق بسترهای اجتماعی مجاز،  برگزاری نشست  هم اندیشی کتابداران به صورت مجازی  و  مشارکت در جشنواره مروجان کتابخوانی و روستاهای دوستدار کتاب از جمله این برنامه های بوده است.

 

این مقام مسئول  انعکاس اخبار، آمار و اطلاعات کتابخانه های مساجد  استان در فهما نیوز،  برگزاری  مسابقه کتاب(6مسابقه با اجرای ستاد استان و بیش از بیست مسابقه بات اجرای کانون ها)، آموزش کتابداران به صورت lms  مجازی که تا کنون 12 نفر قبول شده اند، معرفی تازه های کتاب در طرح شنبه های کتاب به مردم محله،  مساعدت به کتابخانه های مساجد در قالب ارسال کتاب ، تجهیزات ، کمک مالی و  تامین جوایز را از دیگر برنامه های سال جاری در این حوزه دانست.

 

146 باب کتابخانه تحت پوشش کانون های مساجد استان

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان مرکزی ضمن ارایه گزارش آماری از کتابخانه های مساجد استان مرکزی گفت:در حال حاضر  146 باب کتابخانه تحت پوشش ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی قرار دارند که شامل 104 کتابخانه شهری و 42 کتابخانه روستایی هستند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: مجموعاً 23 هزار و 184 نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند و حدود 150 نفر کتابدار در آنها به صورت مردمی فعالیت می کنند.

 

حجت اسلام ذوالفقاری ادامه داد:علاوه بر این کتابخانه ها که کتابخانه های مخزن دار محسوب می شوند تعداد 295 باب کتابخانه نیز بصورت باز در مساجد راه اندازی شده است که 126 کتابخانه شهری و 169 کتابخانه روستایی می باشد .

کد خبر 992181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha