سهمیه نهاده های کشاورزی بعضاً فقط روی کاغذ است

میری از نامعلوم بودن میزان نهاده های کشاورزی در استان به شدت انتقاد کرد و گفت: گاهی این سهمیه عملاً روی کاغذ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ارسلان میری، چهارشنبه(۲۱ آبان) در نشست کمیسیون تعزیرات حکومتی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم توجیه برخی از گرانی ها در کشور؛ تحقق مطالبات معظم له را منوط به همکاری همه دستگاه های متولی دانست و متذکر شد: تعزیرات متکفل رسیدگی به پرونده های تخلف و صدور رأی است.

 

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه این اداره کل به لحاظ عِده و عُده در مضیقه است به گونه ای که در مرکز استان تنها یک گشت سیار و یک خودرو دارد؛ افزود: از ۲۳ شهرستان استان هم تنها در ۹ شهرستان دفتر داریم و کمبود امکانات لجستیکی یکی از مشکلات این اداره کل است.

 

 

وی با بیان اینکه با این قلّت نیرو نمی توان بازار را به صورت بایسته و شایسته کنترل کرد؛ ادامه داد: جای تأسف است که بعضی دستگاه های توزیع کننده و دریافت کننده شفافیت ندارند.

 

 

میری از نامعلوم بودن میزان نهاده های کشاورزی در استان به شدت انتقاد کرد و با افزودن این مطلب که گاهی حتی سهمیه مشخص شده داده نمی شود و عملاً روی کاغذ است؛ اظهار کرد: در حالی دومین کارخانه تولید روغن کشور در استان کرمان است که این کارخانه با کمبود مواد اولیه برای تولید مواجه است.

 

 

وی در همین باره گفت: چرا باید وضع به گونه ای باشد که تولید کننده بگوید برای تأمین مواد اولیه باید لابی گری کنم و دَم بعضی ها را ببینم؟!

 


حجت الله پاداش، جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان در اقشار و متخصصین هم از حضور ۲۰۰ نیروی بسیجی آموزش دیده جهت همکاری با ادارات کل صمت شمال و جنوب استان به عنوان ناظرین در راستای تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها و شناسایی محتکرین و انبارهای احتکار خبر داد.

 

 

وی با انتقاد از وضعیت موجود از جمله در بحث میوه و تره بار و تأکید بر لزوم بررسی تفاوت فاحش قیمت تولید تا عرضه محصولات گفت: سپاه استان برای ایجاد تفاهم نامه با تعزیرات حکومتی و استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان آمادگی دارد.

 



 

کد خبر 992204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha