بسیج دانش آموزی؛ کانونی برای تربیت جوانان انقلابی/ارسال بیش از ۲۰ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره علمدار

اسکندری نسب با اشاره به جایگاه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و برشمردن تعاملات سازنده آموزش و پرورش و سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز مکتب حاج قاسم در تمام مدارس ورد زبان تک تک دانش آموزان و معلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، احمد اسکندری نسب چهارشنبه (21 آبان) در همایش کمیته های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: وظیفه خود می دانم تا از فرمانده سپاه ثارالله که با نگاه بسیار خوب خود در سراسر استان تعامل و همدلی مثال زدنی ایجاد کردند؛ تشکر کنم؛ ایشان خود هم درد کشیده است و هم در مکتب حاج قاسم پرورش پیدا کرده و امروز هم در سپاه استان دنباله رو مکتب حاج قاسم است تا این مکتب در استان تاریخ ساز شود.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: اعتقاد ما به بسیج اعم از بسیج دانش آموزی و فرهنگیان این است که بسیج دانش آموزی می تواند به عنوان بهترین و بزرگترین کانون برای تربیت جوانان انقلابی باشد و امروز نباید فراموش کنیم که مسئولیت هایی که در اختیارمان هست، خیلی زود از دستمان می رود.

 

 

وی با بیان اینکه امروز ما الگویی به نام حاج قاسم داریم و باید مکتب حاج قاسم در مدارس ما ایجاد شود، ادامه داد: همه دانش آموزان ما باید به عنوان جوانان متعهد و انقلابی باشند و ما دست به دست هم داده و چنین جوانانی تربیت کنیم و در حوزه بسیج فرهنگیان نیز به همین شکل است که معلمان با روحیه جهادی، انقلابی و دلسوزانه از عمق وجود خود برای تربیت دانش آموزان دل بسوزانند.

 

 

اسکندری نسب خاطر نشان کرد: بنده اعتقاد دارم در این دوره پرافتخار و طلایی استان با وجود فرمانده سپاه ثارالله استان ما می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم؛ ایشان{سردار معروفی} همانطور که می گویند، واقعاً به همین شکل عمل می کنند و انسان عمل گرایی هستند و ما باید این فرصت را از دست ندهیم زیرا این فرصت برای ما ارزشمند است که بتوانیم از ظرفیت نهادی اثرگذار، انقلابی و ارزشی برای تربیت نسل آینده استفاده کنیم.

 

 

وی افزود: ایشان{سردار معروفی} با روحیه انقلابی و جهادی در همه حوزه های آموزش و پرورش(هم حوزه های سخت افزاری و هم حوزه های نرم افزاری) کمک می دهند به ویژه در شرایط کرونایی که الان پیش روی کشور است و همه معادلات دستگاه های اجرایی به ویژه حوزه نظام تعلیم و تربیت را بهم ریخته اما بحمدلله با حمایتی که مقام معظم رهبری از برنامه های آموزش و پرورش داشتند به ویژه از پیام رسان شاد به عنوان یک پیام رسان داخلی که امن ترین مکان برای آموزش، تعلیم و تربیت، جلوگیری از آسیب های دانش آموزان، تحرک دانش آموزان و برنامه های پرورشی فرهنگی است، امروز می تواند کمک بسیار بزرگی برای ما باشد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: اگر ما در نقاطی که زیرساخت های اینترنتی نداریم، این زیرساخت را ایجاد کنیم و ابزارهایی که بعضی از خانواده ها و دانش آموزان به آن دسترسی ندارند را در اختیار آن ها قرار دهیم قطعاً می توانیم بگوییم هم پوشش حداکثری در سراسر استان برای آموزش و تربیت ایجاد شده و هم ادارات آموزشی ایجاد می شوند.

 

 

وی افزود: نکته ای که مقام معظم رهبری در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور فرمودند مبنی بر اینکه «دانش آموزی که در تهران درس می خواند با دانش آموزی که در دورترین نقطه این کشور درس می خواند، هیچ تفاوت و هیچگونه مشکلی نداشته باشد» را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

 

اسکندری نسب ادامه داد: ما می توانیم با نگاهی که در مجموعه استان و در سپاه ثارالله وجود دارد، به همه این ها دست پیدا کنیم و بنده مطمئن هستم که این دوره، دوره تاریخ سازی در حوزه آموزش و پرورش خواهد شد لذا خواهش بنده از همه رؤسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق این است که این فرصت طلایی را از دست ندهند و از آن استفاده کنند.

 

 

وی با بیان اینکه ما جلسات متفاوتی با فرمانده سپاه ثارالله استان داشتیم و هر جلسه ای که با ایشان داشتیم واقعاً پر خیر و برکت بوده و برای ما دستاوردهای بسیار خوبی داشته، در ادامه گفت: ما در حضور همه اعلام می کنیم که درب تک تک مدارس ما به روی سپاه باز است زیرا ما به این نهاد مقدس به عنوان با ارزش ترین نهادی که در راستای اهداف نظام و انقلاب و منویات معظم رهبری حرکت می کند و گام بر می دارد؛ نگاه می کنیم.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: امیدواریم که با حضور و ورود عزیزان به مدارس در هر شرایط و در هر رشته ای که تخصص دارند بتوانیم هم جوانان انقلابی و هم معلمین با روحیه جهادی و ایثارگرانه تربیت کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما به بسیج دانش آموزی به عنوان یک نهاد ارزشی و انسان ساز نگاه می کنیم که این نهاد ارزشی به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده و دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.

 

 

اسکندری نسب با بیان اینکه در بحث جلوگیری از شیوع کرونا در هفته گذشته مأموریت و مسئولیت جدیدی به این نهاد مقدس{سپاه ثارالله} واگذار شد که ظرفیت خوب این نهاد است، در ادامه بیان کرد: ما با تربیت جوانان انقلابی می توانیم همه توطئه ها و دسیسه های دشمن را نقش برآب بکنیم و توطئه هایی که در زمینه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری داشتند توسط همین جوانان انقلابی همیشه نقش بر آب شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن آرام ننشسته و به دنبال این است و راه مقابله با نظام و انقلاب ما ورود به عرصه های فرهنگی است اینکه جوانان ما در مسیر دیگر قرار بگیرند، گفت: امروز در نظام تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب که بخش هایی از آن مربوط به آموزش و پرورش است برگرفته از سند تحول بنیادین که هم مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری است به عنوان یک نقشه راه جلوی نظام آموزش و پرورش است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: آن تربیت تمام ساعتی که مد نظر مقام معظم رهبری است؛ باید جوانان و معلمین را با این شاخصه ها تربیت کنیم و باید در دستور کار همه ما باشد.

 

 

وی اظهار کرد: ما بحمدلله در این یکساله برنامه های بسیار خوبی با همکاری سپاه ثارالله استان انجام دادیم و در دست اقدام است؛ راه اندازی مکتب حاج قاسم در همه مدارس با ترویج روحیه فرهنگ، ایثار، شهادت و شهامت و هم در سالگرد این شهید بزرگوار جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار» به میزبانی استان کرمان است.

 

 

اسکندری نسب با بیان اینکه جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار» جشنواره کشوری است، ادامه داد: تا این لحظه بیش از 20 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در استان ارسال شده که امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در شأن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار کنیم.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز مکتب حاج قاسم در تمام مدارس ورد زبان تک تک دانش آموزان و معلمان است و در همین راستا هر مجموعه جدیدی که در آموزش و پرورش ساخته می شود، به نام این سردار عزیز نامگذاری می شود و ما در راستای اهداف سند تحول که ایجاد مجتمع های بزرگ در استان ها و شهرستان ها بوده امروز مجتمع های بسیار زیادی در استان کرمان ساخته می شود که تعداد زیادی از آن ها تا روز سالگرد این شهید بزرگوار به بهره برداری می رسد و مابقی تا مهرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: آن چیزی که ما باید در مجموعه آموزش و پرورش دنبال کنیم این است که بحث ولایت پذیری را در روح و روان دانش آموزان ترویج دهیم و همچنین در توجه به تقویت بنیه علمی دانش آموزان که همیشه جز مطالبات به حق مقام معظم رهبری بوده است که در هیچ جلسه ای و برنامه ای نبوده که در این موضوع تأکید نداشته باشند و همچنین زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس است.

 

 

وی افزود: الان وظیفه ما است که برای زنده نگهداشتن یاد، خاطره و راه شهدا و برای آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی دست به دست هم دهیم که امروز با رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری علیرغم همه مسائل و مشکلات اما مردم ثابت کردند که محکم و استوار ایستاده اند.

 

 

اسکندری نسب گفت: ما اعلام می کنیم برای تربیت نسل جهادی و انقلابی که روحیه شهادت و ایثارگری در آن ها باشد از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنیم و قطعاً حضور شما در کنار ما و تعاملی که هست می تواند در پیشبرد این اهداف به مجموعه نظام تعلیم و تربیت استان کمک کند.

کد خبر 992240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha