ظرفیت خادمین شهدا به ۷۰ هزار نفر رسید

داورزنی از توزیع یک میلیون بسته کمک مومنانه در میان خانواده های نیازمند خبر داد و گفت: ظرفیت خادمین شهدا به ۷۰ هزار نفر رسید.

قاسم داورزنی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد کمک های مومنانه راهیان نور در مبارزه با ویروس کرونا گفت: در موضوع مبارزه با شیوع کرونا تمامی ظرفیت های بالقوه و بالفعل راهیان نور را پای کار آوردیم. دستگاه ترابری، تهیه و توزیع کمک های مومنانه همگی پای کار آمدیم و در پایان ماه رمضان یک میلیون بسته کمک مومنانه توزیع شد و قبل از آن نیز 450 هزار بسته معیشتی در میان محرومان توزیع شد.

 

مسئول دفتر مرکزی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و مدیر راهیان نور بسیج افزود: در این بسته های معیشتی تلاش کردیم تا نیازهای ضروری و حتی رده های سنی افراد را در نظر بگیریم و حتی عروسک برای برخی از خانوارها پیش بینی شده بود.  تلاش کردیم تا بسته ها به شکل مهندسی با در نظر گرفتن نیازهای هر رده سنی در میان محرومان توزیع شود.

 

وی در مورد انعکاس فعالیت های راهیان نور از طریق رسانه ها اظهار کرد:یکی از ضعف های ما در کشور این است که نمی توانیم به خوبی فعالیت هایی را که به برکت جمهوری اسلامی ایران رخ می دهد، منعکس کنیم؛ به طور مثال اگر اتفاق خوبی در کشورهای اروپایی و غربی می افتد با توجه به توانایی آنها در انعکاس اخبار به سرعت در رسانه های جهان نشان داده می شود اما در کشور ما در موضوع کرونا نیز بسیاری از خود گذشتگی ها و فداکاری ها رخ داد که شاید در مقابله با اقدامات و فعالیت های آنها بسیار ارزشمند و بزرگ است اما به خوبی دیده نمی شود.

 

داورزنی گفت: ما در موضوع انعکاس اخبار همچنان ضعف داریم. باید بدانیم که مسیر حاج قاسم سلیمانی ها و حججی ها، حاج حسین همدانی و سایر شهدای خادم متوقف نمی شود و همچنان ادامه دارد. نکته مهم و قابل توجه این است  که انعکاس فعالیت ها در رسانه ها مهم تر از خود آن فعالیت هاست. غربی ها از تمام هزینه هایی که دارند، بیشترین هزینه را در تبلیغات به کار  می برند و این امر یکی از راههای موفقیت آنها است.

 

مسئول دفتر مرکزی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و مدیر راهیان نور بسیج در مورد استفاده از ظزفیت راهیان نور در انعکاس اخبار تصریح کرد: با حضور قریب به 650 نفر از خادمان شهدا  شبکه خادمان رسانه شهدا شکل گرفت که با عنوان «شتافت» سازماندهی شدند که ش به معنی شبکه بزرگ ، ت تولید، آ ارسال، ف فراگیری در تمام کشور و ت  به معنای تداوم  عنوان شده است که این پنج محور، محور عملیات های رسانه ای گروه رسانه ای خادمان شهدا است.

 

 وی گفت:  تاکنون بیش از 15 هزار اثر در شبکه رسانه ای شتافت تولید شده است و برخی از آثار تولیدی در این شبکه در رسانه های خارجی نیز منعکس شد و فضای خوبی در فضای رسانه ای و مجازی ایجاد شده است.

 

داورزنی در مورد آمار خادمین شهدا تصریح کرد: ظرفیت خادمین شهدا از مرز 70 هزار نفر عبور کرده است . در طول سال تنها 12 تا 14 هزار نفر از این ظرفیت به کار گرفته می شوند و برای استفاده از این ظرفیت در طی سال با قرعه کشی اقدام می کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: خادمان شهدا کسانی هستند که به شکل داوطلب ثبت نام می کنند و در طول سال بر اساس قرعه کشی به کار گرفته می شوند. شاید کرونا به عبارتی عذاب بود که البته هست اما ما توانستیم از آن به شکل احسن در ایجاد فرصت استفاده کنیم و گروه های جهادی کثیری در این میان تشکیل شدند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با تشکیل گروه جهادی از میان خادمین شهدا در سایر بحران ها مانند زلزله و سیل از این ظرفیت استفاده  و در تمام عرصه های مورد نیاز بتواند گره گشای مشکلات باشد.

 

 

کد خبر 992247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha