تولید سالانه بیش از ۲ هزار تن قارچ خوراکی  در مرودشت

مختاری گفت: مرودشت با تولید سالانه ۲ هزار و ۱۰۰ تن قارچ خوراکی، جایگاه دوم تولید قارچ در استان فارس به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد رضا مختاری»، امروز (چهارشنبه 21 آبان) از تولید سالانه  2 هزار و 100 تن قارچ خوراکی در مرودشت خبر داد و به خبرنگاران گفت: این شهرستان جایگاه دوم تولید قارچ در استان فارس به خود اختصاص داده است.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد:  شهرستان مرودشت با تولید  یک هزار و 850 تن قارچ خوراکی در 6 واحد صنعتی و 250 تن قارچ در 26 واحد سنتی از قطب های تولید این ماده غذایی ارزشمند در استان فارس به شمار می رود.

وی اضافه کرد: با تولید قارچ در این واحد ها برای بیش از 300 نفر از جمله بانوان، اشتغال موقت و دائمی ایجاد شده است.

مختاری تاکید کرد: در راستای حمایت از تولید کنندگان و رونق تولید به متقاضیان تجهیز و بازسازی واحدها یا احداث واحد های تولیدی جدید با اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی تسهیلات کم بهره اعطا خواهد شد.

وی با بیان مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد: افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های تولید در واحدهای تولید قارچ در سال جاری، افزایش قیمت این محصول را در برداشته و تا حدودی باعث کاهش مصرف این فرآورده در بین خانوارها شده است.

کد خبر 992248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha