دومین دوره رویداد ملی «فهما» در گیلان آغاز شد

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد از آغار دومین رویداد ملی فهما به‌منظور معرفی پایتخت فرهنگ و هنرکشور برای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حجت‌الاسلام« محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به آغاز رقابت ملی فهما در کانون‌های مساجد سراسر کشور اظهارداشت: رقابت دومین رویداد ملی فهما به‌منظور معرفی پایتخت فرهنگ و هنرکشور از امروز(پنج‌شنبه، ۲۲ آبان) آغاز شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این طرح ملی در گام دوم انقلاب اسلامی و متشکل از ۴۰ عنوان برنامه انسجام یافت افزود: این برنامه‌ها در چهار محور « قرآن و سیره اهل بیت(ع)»، «مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی»،‌ « پیشرفت و امید به آینده» و « مقاومت و عزت ایران اسلامی» اجرا می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه این برنامه‌‍‌ها در قالب سه شبستان، ۱۲ رواق و ۴۰ عنوان برنامه طراحی شده‌اند گفت: کانون‌ها در مجموع باید ۲۰ هزار امتیاز در این رویداد ملی کسب کنند که ۱۶ هزار امتیاز از ۱۲ رواق مختص فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

 

رضوانی‌نژاد بیان کرد: رواق نور، همدلی، دانش، نمایش، فیلم، کارآفرینی و فناوری هر کدام هزار و ۲۸۰، رواق کتاب، رسانه و سرود هر کدام هزار و ۶۰۰ و رواق ترنج و رواق هزار و ۱۲۰ امتیاز دارند.

 

وی با بیان اینکه در اولین رویداد فهما قم توانست عنوان پایتخت فرهنگ و هنر کشور را کسب کند خاطرنشان ساخت: کانون ها تا ۲۲ بهمن فرصت دارند تا در محورهای تعیین شده با یکدیگر به رقابت بپردازند تا در پایان سال پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران برای سال ۱۴۰۱ تعیین شود.

کد خبر 992255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha