​بارش ۵۵ میلیمتری باران در رضوانشهر/ سرعت وزش باد در غرب گیلان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

​مرادی با بیان اینکه همزمان با استقرار سامانه بارشی در گیلان سرعت وزش باد در رضوانشهر به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید گفت: بیشترین میزان بارش باران در رضوانشهر با ۵۵ میلیمتر گزارش شده است.

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اعلام وضعیت هشدار نارنجی، بارش شدید باران و ناپایداری جوی در استان گیلان را توسط هواشناسی مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در ساعات اخیر چیزی حدود 55 میلیمتر باران در رضوانشهر باریده از طرفی شرایط جوی ناپایدار تاکنون خسارتی در گیلان ایجاد نکرده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه در راستای مواجه خوب و بهینه با هرگونه حوادث غیرمترقبه به علت بارش شدید باران از قبل آماده‌باش لازم به همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و فرمانداری‌ها داده شده است عنوان کرد: در حال حاضر به آن شکل شاهد وضعیت بحرانی در گیلان نیستیم و همه چیز تحت کنترل است.

 

مرادی با تاکید بر اینکه هیچ گزارش خاصی از فرمانداری‌های استان گیلان مبنی بر بروز مشکل و بحران به مدیریت بحران استانداری ارسال نشده است تصریح کرد: بیشترین بارندگی‌های ساعات گذشته در رضوانشهر اتفاق افتاده به طوری‌که در این منطقه چیزی حدود 55 میلیمتر باران باریده است.

 

وی از وزش باد با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در رضوانشهر طبق گزارش‌های واصله از آن منطقه خبر داد و با تاکید بر اینکه در شهر رشت هم شاهد بارش 30 میلیمتری باران بوده‌ایم یادآور شد: طبق اعلام هواشناسی سرعت وزش بادی که امروز در شهر رشت داشتیم حدوداً 45 تا 50 کیلومتر بر ساعت برآورد شد. 

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه بارش باران تاکنون در شهر رشت موجب افتادگی یک درخت و ایراد خسارت به دو ماشین شده و آسیب جانی هم به کسی نرسیده است اذعان کرد: با ادامه فعالیت این سامانه بارشی احتمال می‌دهیم که در ساعات آینده بیشتر با بحث آبگرفتگی معابر شهری مواجه شویم.

 

وی از آبگرفتگی در چند نقطه شهر رشت در پی بارش شدید باران سخن گفت و با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم با فرمانداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شده است خاطرنشان کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه بارشی فعلاً در سطح استان گیلان مستقر است بنابراین کلیه دستگاه‌ها باید حالت آمادگی خود را حفظ کنند. 


 

کد خبر 992270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha