بدون تفکر شهید حججی نمی توان به حاج قاسم رسید/ روایت سردار معروفی از کارهای حیرت آور یک دانش آموز شهید در جبهه

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بدون تفکر شهید حججی نمی توان به شهید حاج قاسم سلیمانی رسید و این افراطی‌ نیست بلکه حقیقت نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی  چهارشنبه(۲۱آبان) در همایش کمیته های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان گفت: اگر تمام وقت مان  را برای آموزش و پرورش و برای‌ تربیت‌ انسان های ارزشمند و آینده‌ سازان انقلاب اسلامی بگذاریم و همین یک کار را به ثمر برسانیم‌ قطعاً برد کردیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: آینده سازان‌ ما جوانان‌ امروز و فردا هستند که در گام‌ دوّم انقلاب به زیبایی امام المسلمین‌ برای‌ آن‌ تعریف کردند، نه با نگاه‌ سیاسی‌ بلکه با‌ نگاه‌ اعتقادی و انقلابی و نیاز کشورمان؛ هیچ کجای‌ این‌ بیانیه نگاه‌ سیاسی‌ نیست و توجه ویژه به جوانان‌ و نوجوانان است که همه آن ها در دست مجموعه پر افتخار آموزش و پرورش امروز‌ سیر می کند.

 

 

وی با بیان‌ اینکه برای خروجی طرح شهید حججی که ۸‌ میلیون جوان انقلابی پای کار و ترویج این فرهنگ نیاز است؛ می خواهم از یک شهید دانش آموز خاطره ای تعریف کنم تا ببینید نظام  تربیتی در جبهه مقدس ما که کارخانه‌ انسان سازی بود چیست و امروز رسالت‌ ما در این‌ نظام‌ تربیتی و در طرح شهید بهنام‌ محمدی که نظام‌ تربیتی مدرسه، مسجد و حتی محله را در بر می گیرد چه اهمیتی دارد؟ توضیح داد: ما در دوران جنگ با شهید حسین‌ منگلی‌ که دانش آموز بود همرزم‌ بودیم؛ او در جبهه جز نیروهای شجاع‌ لشکر ثارالله‌ بود شهید حاج قاسم سلیمانی به او حسین چریک می گفت چون‌ هم غواص‌ بود هم تخریب چی،که‌ نهایتاً در نهر جاسم شهید شد.

 

 

وی ادامه داد: در عملیات والفجر ۸ ماموریت‌ ما عبور از جنگل و ملحق شدن به تیپ ۳۳ احمدی و لشکر ۱۹‌ بود و آن را انجام‌ دادیم و کمی وقت داشتیم‌ و اجازه گرفتیم که جلوتر برویم؛ نمازم داشت قضا می شد و به جانشینم‌ گفتم شما ادامه دهید تا من نماز بخوانم که در سنگر عقبی با پوتین‌ شروع به نماز خواندن کردم‌ در حین نماز، یکی از همرزمان‌ به نام‌ باقری که جانباز شد سریع آمد و به من‌ گفت حسین! عراقی ها به بچه ها رسیدند؛ نماز را شکستم دیدم دشمن، محمد کمالی را شهید و بچه ها را زمین گیر کرد؛ خودم را به بچه ها رساندم‌ و همرزمی دیگر به نام برخوری‌ را با یک تیپ فرستادم‌ در دشت‌ تا ما بتوانیم‌ دشمن‌ را غافلگیر کنیم.

 

 

سردار معروفی افزود: ۷ الی ۸ دقیقه طول کشید که دیدم شهید منگلی‌ که اصلاً نیروی‌ من نبود در یک گردان دیگر بود او با دیدن‌ این‌ صحنه جلو آمد و به من‌ گفت اجازه بدهید تا من این‌ عراقی را خفه کنم؛ اصرار می کرد امّا نمی توانستم اجازه بدهم بالاخره اجازه دادم و او رفت و از روبروی عراقی ها رفت و به سنگری رسید و با او گلاویز شد که خفه اش کند من و بچه ها به این سنگر آمدیم و دیدیم‌ دست منگلی در دهان‌ عراقی گیر کرده و سوراخ شده است و قبل از رسیدن ما، آن عراقی خفه شده بود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از این قضیه ما در عملیات کربلای یک خط شکن بودیم‌ و شهید منگلی هم مشاور گردان‌ بود که شب ها غیبش‌ می زد؛ یکی از خلبان ها به نام سید صادق انصاری کنجکاو‌ شده بود و به دنبال او می رفت تا اینکه در فاصله ۸۰۰ متر از لشکر با جنگل های بلوط ایلام او را دید که در قبری که در سنگری درست کرده بود شب ها تا صبح با خدا راز و نیاز و مناجات می کرد؛ زمانی که منگلی متوجه حضور انصاری شد بسیار نگران و ناراحت شد که چرا تعقیب شده و فهمیدند که او با خدایش‌ در حال راز و نیاز است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: شب های بعد هم او غیبش‌ می زد باز هم خلبان ما کنجکاو بود و به دنبال او رفت و متوجه شد در ۱۵۰۰ متر دورتر از گردان در زیر درخت های بلوط قوی، درختی که شاخه اش رو به قبله بود را انتخاب و با بستن‌ پتویی بالای آن اقدام به مناجات با پرودگار می کرد این انسان در عملیات کربلای ۵ در نهر جاسم به شهادت رسید و سرش رفت لذا‌ ما وقتی می گوییم‌ حسین‌ ها سر دادند این‌ حقیقت دارد به طوری که ما در عملیات کربلای ۵ در نهر جاسم ۳ شهید به نام های حسین منگلی، حسین قدی و حسین زارع را دادیم‌ که هر سه سرشان‌ رفت.

 

 

وی ادامه داد: حسین منگلی را با اصرار در لشکر به درجه پاسداری رساندیم‌ قبول نمی کرد او لباس سپاه بر تن نمی کرد می گفت لیاقت این لباس‌ را ندارم‌ و با لباس بسیجی شهید شد؛ او کجا تربیت شد؟ در طرح شهید بهنام‌ محمدی، این نظام تربیتی چه بود؟ او در خاک های کوشک و شلمچه و در چادر تربیت شد، در مکتب امام بود در مکتب انقلاب اسلامی؛ خروجی که دانش آموز را روی سر دشمن می اندازد تا او را خفه کند مهم‌ است منگلی از دشمن نمی ترسید پس انسان‌ باید از خدا بترسد تا از دشمن نترسد؛ این نظام تربیتی ما در مکتب ما است و این نظام‌ تربیتی‌ انقلاب اسلامی است این مکتب حاج قاسم سلیمانی و شهدای ما است و هنر انقلاب اسلامی است که ما این را نیاز داریم  و باید به این توجه کنیم‌ تا جلوی‌ انحطاط را بگیریم.

 

 

وی تاکید کرد: اصل، نظام تربیتی ما هست؛ دشمن در مقابل اسلام ایستاده است اسلام‌ می گوید استحکام‌ دوران‌ زندگی؛ در حالی که دشمن می گوید عملیات‌ روانی، بنابراین اصل دشمنی دشمن ایجاد تزلزل در نظام خانواده است که اگر خانواده متزلزل شود جامعه نیز متزلزل می شود.

 

 

سردار معروفی گفت: با ارائه‌ طرح های شهید حججی و شهید بهنام محمدی می توان از یک خانواده بزرگ آموزش و پرورش مراقبت نمود؛ این طرح ها روی کاغذ‌ جز ضرر معنایی ندارد و زمانی ارزش دارد که خروجی آن‌ نظام تربیتی ما باشد و خروجی آن‌ حسین‌ منگلی‌ ها و فهمیده ها باشد؛ خروجی آن بشود شهید حاج قاسم‌ سلیمانی، طوری باشد که جوان و نوجوان ما حس کند می خواهد حاج‌ قاسم شود و با نظام سلیمانی سیر کند و لو اینکه با نمره ۱۰‌ باشد؛ این نکته مهم است و باید از ۳۶ هزار دانش آموز شهید درس گرفت؛ صدها‌ خاطره ویژه از شهیدان دانش‌ آموز داریم‌.

 

 

وی ادامه داد: چرا امروز باید در مقابل دشمن بترسیم آنجا  که جوان ۱۶ ساله ما در جنگ مصدوم‌ می شود و چفیه‌ به دهان‌ می بندد تا صدایش بالا نرود و ما لو نرویم این‌ ها درس است این نظام تربیتی‌ ما است.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد: طرح بهنام‌ محمدی با پشتیبانی‌ ها انجام‌ شود و این طرح با آن‌ مثلث خانواده، مدرسه و مسجد به حرکتی نهادینه در دانش آموزان‌ تبدیل شود و خروجی آن بشود ۸‌ میلیون به عبارتی ۱۰ درصد از جوانان‌ معتقد و انقلابیِ پای کار و خستگی ناپذیر؛ برای عملیاتی کردن گام‌ دوم‌ انقلاب اسلامی؛ که ما هم وظیفه هموار کردن‌ راه‌ را برای آن‌ ها داریم تا آن‌ ها بتوانند بار را به سر منزل مقصود و زحمت شهیدان را به هدف برسانند و بتوانند مجاهدت ملت‌ ایران‌ را با نگاه حاکمیتی و جامع الاطراف به هدف برسانند نه با نگاه سیاسی. 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: ما در مدیران‌ آموزش و پرورش کرمان نگاه‌ سیاسی و نگاه زیرگروهی نداریم؛‌ مدیران‌ آموزش‌ و پرورش فکر سیاسی‌ ندارند اگر نگاه‌ سیاسی سرایت‌ کند نظام تربیتی ما را به هم می زند نظام تربیتی که اصولگرا  و اصلاح طلب نمی شناسد و چپ و راست‌ نمی شناسد بلکه این نظام نظامِ مصونیت و نظام حفظ و نظام‌ شرف و عزت‌ است و بهترین‌ جایی که می توانیم این نگاه (جامع الاطراف) را نهادینه کنیم آموزش و پرورش است و سپاه خانه آموزش و پرورش است و می دانیم‌ اگر زمانی کسی حماقت کند و به مردم‌ بزند همین‌ افراد و انسان‌ های در نظام آموزش‌ و پرورش اولین‌ مجاهدان در برابر دشمن هستند.

 

 

وی بیان کرد: در استان‌ کرمان‌ برای راهیان مکتب حاج‌ قاسم‌ اولین‌ مجموعه‌ ای که لبیک گفت آموزش و پرورش است؛ ما نباید دنبال این باشیم‌ که چون امکانات نداریم‌ طرح شهید بهنام‌ محمدی را نمی توان‌ انجام‌ داد؛ درست است درگیر بحران کرونا هستیم‌ در همان‌ حد توانایی اقدام  کنیم زیرا  ما نمی دانیم‌ این‌ بحران تا کی وجود دارد پس باید این را در نظام آموزش و پرورش و نظام تربیتی مدیریت کرد لذا هم‌ ما به صحنه برویم هم خانواده ها ورود کنند؛ بعد از کادر درمانی در کشور، بیشترین فشار روی حوزه آموزش و پرورش در بحران کرونا است.

 

 

سردار معروفی گفت: ما در نظام ولایت و انقلابی‌ و در مکتب حاج‌ قاسم‌ سلیمانی یادگرفتیم که به موجودی و ابزار و امکانات نگاه‌ نکنیم بلکه نگاه به اجرای ماموریت‌ ورسالت داشته باشیم باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشیم؛ کجای جنگ گفتیم نمی توانیم؟ در حالی که نداشتیم امّا توانستیم.

 

 

وی با اشاره به آیه" ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"  اینجا فرمان خداست‌ و ما فرمان‌الهی را برای حراست از نظام‌ الهی اجرا کنیم که امید انبیا‌ و اولیا است‌ پس در خروجی طرح شهید بهنام‌ محمدی ۸‌ میلیون حججی برای نظام و انقلاب و برای ثبات نیاز داریم؛ بدون تفکر شهید حججی نمی توان به شهید حاج قاسم رسید این افراطی‌ نیست بلکه حقیقت نظام اسلامی است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: زیرساخت ها بعد از خانواده ها، مثل اینترنت در این طرح مهم است در مناطقی‌ مثل ریگان این‌ مشکل برطرف شد و  از فرماندهان‌ حوزه های مقاومت بسیج‌ می خواهیم‌ که بخش زیرساخت سیستمهای آموزشی‌ را اصلاح‌ کنند و در کنار اصلاح شبکه ها اگر خیرینی سراغ دارید به خانواده ها معرفی کنید برخی خانواده ها توان‌ تامین تجهیزات برای فرزندانشان‌ ندارند و باید با این تفکر درازمدت باشد شاید یک یا دو سال ما درگیر کرونا باشیم.

 

 

وی در پایان؛ واحدهای مقاومت را الگو در مدارس دانست که این واحدها پشتیبان‌ هستند و می توانند مدرسه ما را به جلو حرکت دهند لذا هیچ‌ فرماندهی حوزه دانش‌ آموزی نباید دو مسئولیتی باشد.

کد خبر 992311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha