افزایش ۴ برابری بیماران کرونایی/وضعیت بیماری کرونا در سرایان نیاز به کار تخصصی دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرایان گفت: از مهرماه تا کنون وضعیت شیوع ویروس کرونا در سرایان بحرانی شده است و باید کار مبارزه در شهرستان تخصصی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، جولان شدید کرونا در سرایان مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان جنوبی و نماینده مردم سرایان در مجلس شورای اسلامی را به دور میز ستاد کرونا در محل فرمانداری این شهرستان جمع کرد.

 


«حسن بهرامی نژاد» مسول شبکه بهداشت و درمان سرایان امروز (۲۱ آبان) در این جلسه با تشریح وضعیت بیماری  کرونا و آمار مقایسه ای مبتلایان  قبل و بعد مهرماه سال جاری در سرایان، گفت: آمار ۴ برابری تعداد مبتلایان از اوایل آبان تاکنون وضعیت بحرانی را در شهرستان رقم زده است .

 

وی افزود: از مهرماه تا کنون وضعیت شیوع ویروس  کاملا" در سرایان متحول و بحرانی  شده و لذا  کار مبارزه در شهرستان باید تخصصی پیگیری شود.

 


بهرامی نژاد افزایش ۴ برابری مبتلایان نسبت به ماه گذشته را یادآور و ادامه داد: آمار فوتی های شهرستان به ۱۷ مورد رسیده است و ۷۰ درصد فضای بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

 

 

 وی ادامه داد: در روز گذشته تعداد ۱۳ مورد مبتلای جدید کرونا شناسایی شد و در حال حاضر ۱۲ نفر در بیمارستان سرایان بستری هستند.

 

 

«محمد دهقانی فیروز آبادی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با تشریح شرایط کرونایی استان وضعیت کنونی را همانند شرایط جنگی و حتی حادتر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با ویروسی نامرئی در درون کشور به صورت شبانه روزی درگیر هستیم که مبارزه با آن نیازمند عزم جدی مردم و مسئولین است.

 

 

وی به رفتار هوشمندانه ویروس اشاره کرد و ادامه داد: ما هم باید متناسب با رفتار ویروس اقدامات مقابله ای را مدیریت کنیم.

 

 

دهقانی فیروزآبادی به وضعیت قابل دفاع عملکرد کشور قبل از مهرماه اشاره کرد و افزود: بعد از مهرماه اتفاقاتی از قبیل  بازگشایی ها و تجمعات و مسافرت‌ها و ... رخ داد که  جهش ویروس را رقم زد.
 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سهم رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی را در کنترل ویروس بسیار زیاد ارزیابی  کرد و خواستار رعایت همه پروتکل های بهداشتی توسط آحاد جامعه در مقابله با ویروس شد.

 

 

وی استان خراسان جنوبی  را جز سه استان نخست کشور از جهت نرخ  شیوع و مرگ و میر کرونا اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی طبقه اول بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند از بیماران کرونایی پر شده است.

 

 

دهقانی فیرزوآبادی با بیان اینکه محدودیت های ایجاد شده در مرکز استان باید در شهرستان ها نیز اجرایی شود؛ از اعمال محدودیت های جدید از ابتدای هفته آینده خبر داد.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه از مسولین شهرستانی خواست تا  همه ظرفیت‌های شهرستان را  برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان پای کار بیاورند.

 

 

وی مبتلا شدن ۹۰۰ نفر از  کادر درمان استان خراسان جنوبی و خارج شدن از چرخه ارائه خدمات درمانی را یادآور شد و افزود: یکی از کانون‌های انتشار  ویروس در سرایان، برداشت زعفران و جابجایی کارگران است.

 

 

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مردمی و جهادی در این شرایط  در مهار بیماری ضروری است.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر نمودار استان خراسان جنوبی سیر عمودی را طی می کند و وضعیت بحرانی را پیش روی استان قرار داده و ماهانه ۳.۵ میلیارد تومان برای تامین اقلام مورد نیاز کادر درمان در استان هزینه می شود و خیرین و دیگر ادارات هم باید در این حوزه  پای کار بیایند.

 

 


حجت الاسلام «مجید نصیرایی» نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشکر از خدمات تلاشگران عرصه بهداشت و درمان، مقابله با این ویروس را نیازمند استفاده از ظرفیت بسیج و نیروهای جهادی در شرایط کنونی حاکم بر کشور عنوان کرد که باید پررنگ تر از گذشته پیگیری شود.

 

 

وی بیان کرد: در مقابله با ویروس حضور بسیجیان و نیز ساماندهی امکانات با تفکر بسیجی و جهادی ضروری است.

 

نماینده مردم سرایان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بررسی کارشناسی علت افزایش مبتلایان تاکید و افزود: نتایج باید در اختیار متخصصین قرار گیرد.

 

 


حجت الاسلام نصیرایی مبتلا شدن بخش قابل توجهی از کادر بهداشت و درمان را به عنوان یک اشکال و ضعف در این سیستم برشمرد و اظهار کرد: اگر قرار باشد نیروهای بهداشت و درمان به عنوان خط مقدم و متخصصین عرصه سلامت بیشترین آسیب را ببینند باید ساز و کارهای کاهش این آمار بررسی و پیگیری و آسیب شناسی شود.

 

 

«ابراهیم رسولی مقدم» فرماندار سرایان هم در این جلسه با توجه به شرایط خاص شهرستان بر اتخاذ تصمیمات خاص تاکید کرد و گفت: توسعه بیمارستان ۳۲ تختخوابی سرایان به ۶۴  تخت در شرایط کنونی حاکم بر شهرستان ضروری است.

 

 

وی ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در این خصوص اظهار امیدواری کرد: تاییدیه کمیسیون ۲۳ با نظر مثبت اخذ شود.

 


فرماندار سرایان تجهیز بیمارستان به دستگاه سی تی اسکن را خواستار شد و آن را از مطالبات مردمی در حوزه بهداشت و درمان توصیف کرد که باید در دستور کار قرار گیرد‌.

 

 

رسولی مقدم پایدار شدن حضور ۲ متخصص قلب و عروق و بیهوشی در بیمارستان سرایان را ضروری عنوان کرد و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواست این موضوع را به عنوان مطالبه عمومی مردم و مسئولین تحقق بخشند.

 

گفتنی است؛ در نشست امروز ضمن بررسی آمار مبتلایان کرونا وضعیت شهرستان بحرانی تر از گذشته ارزیابی و راه ها و محدودیت های لازم در راستای کنترل بیماری اتخاذ شد.

 

 

 

کد خبر 992349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha