طرح «چهره به چهره» توسط کانون شهید روحی به صورت استانی اجرا می شود

روحی با بیان اینکه بیش از ۳۰ حلقه چهره به چهره در سطح خراسان رضوی در زمینه ‎های تربیتی، فرهنگی و عقیدتی ویژه نوجوانان دختر و پسر فعالیت می‌کنند، گفت: طرح «چهره به چهره» توسط کانون شهید روحی به صورت استانی اجرا می شود.

«علی اکبر روحی گل خطمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه طرح تربیتی چهره به چهره در سال ۱۳۷۹ به پیشنهاد حجت ‌الاسلام والمسلمین استاد قرائتی در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور کلید خورد، گفت: این طرح در چهار مقطع زمانی با ۴۰ ساعت آموزش در استان تهران آغاز شد و در سال ۱۳۸۶ تمهیدات لازم برای اجرای آن در ۱۲ استان مرزی فراهم شد.

 

مدیرکانون شهدی روحی مشهد با اشاره به اینکه طرح چهره به چهره به صورت یک طرح سراسری در کشور اجرا می‎شود،‌ بیان داشت:‌ در سال ۱۳۹۰ این طرح به خراسان رضوی ابلاغ و در سال ۱۳۹۳ به موسسه و کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم روحی محول شد.

 

وی از فعالیت بیش از ۳۰ حلقه چهره به چهره در سطح خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد ‎۱۱ مربی خواهر و ۱۹ مربی برادر در این طرح فعالیت می‎کنند. و حلقه های تربیتی در مناطق حاشیه شهر مشهد و شهرستان های خواف، نیشابور، تربت حیدریه، رضویه ، بردسکن،کلات، طرقبه دایر می باشند.

 

روحی ادامه داد: ‎مربیان قبل از تشکیل حلقه‌ها تحت آموزش قرار می‌گیرند و همزمان با تشکیل حلقه‌ها نیز از لحاظ محتوایی با ارائه کتاب های آموزشی دعوت که در ۶ جلد توسط ستاد برگزاری تهیه گردیده است و لوح ‌های فشرده، تامین می‌شوند.

 

مدیر کانون شهید روحی مشهد از دیگر اقدامات و فعالیت های جانبی حلقه های طرح تربیتی چهره به چهره می توان به برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی اشاره کرد و حداقل تحصیلات مربیان اجرای این طرح را کارشناسی اعلام کرد و افزود:‎ در بعضی از نقاط دورافتاده و روستاها از دانشجویان و افراد دیپلم نیز استفاده می‌شود.

 

وی اشاره کرد، شهر مشهد در طول برگزاری این طرح میزبان گردهمائی های کشوری و منطقه ای مربیان و مجریان طرح بوده است و بحث برنامه ریزی و میزبانی و اجرا را برعده داشته است. و اشاره کرد یکی از ویژگی های بارز این تولید کتاب های خاطرات مربیان است که در ۳ جلد تولید گردیده است و این تولید می تواند به اشتراک گذاری فعالیت های تربیتی در بین مربیان کمک نماید.

 

روحی به کمبود اعتبارات در اجرای این طرح اشاره کرد و اذعان داشت: در این طرح مربیان به سراغ جوانان و نوجوانان محله‌ها می‎روند و آنان را برای شرکت در این حلقه‌ها دعوت می‎کنند.

 

مدیر کانون شهید روحی مشهد با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان در این طرح با مسائل، ‎احکام دینی و ارزش‎های دین مبین اسلام به صورت چهره به چهره از طریق مربیان آشنایی لازم را کسب می‎کنند، ‎خاطرنشان کرد:‎ تربیت مدیران و مربیان شایسته و کارآمد، ‎تقویت باورهای دینی،‎ توسعه اخلاقی و رفتار اسلامی در میان جوانان و نوجوانان و مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان از مهمترین اهداف طرح مذکور است.

کد خبر 992354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha