تعطیلی اصناف از ساعت ۱۸ تصمیمی غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است

​ذاکری با انتقاد از عدم استفاده از اختیارات استانی در سطح گیلان برای مقابله با شیوع کرونا گفت: زنجیره بیماری با تعطیلی اصناف در ساعت ۱۸ قطع نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «بهراد ذاکری» در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر رشت که عصر امروز(چهارشنبه، ۲۱ آبان) تشکیل شد با اشاره به شدت شیوع مجدد کرونا، تصمیمات دولت در تعطیلی اصناف از ساعت ۱۸ عصر را غیرمسئولانه و به دور از نظرات کارشناسی عنوان کرد.


رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه باید برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا به موقع تصمیم گرفت اظهار کرد: بارها تذکر و هشدار درباره چگونگی مقابله با کرونا به مدیران ارشد ارائه شده اما توجهی صورت نگرفته است.

 

وی افزود: اینکه با پیروی از دستورات کشوری، کسب و کارها را ساعت ۱۸ تعطیل کنیم غیرمسئولانه است در حالی که در ادارات دورکاری و نوبت بندی صورت نمی‌گیرد و مدارس همچنان باز هستند.


ذاکری با بیان اینکه به عنوان یک پزشک تقاضا دارم تصمیمات استانی درباره دورکاری ادارات و تعطیلی مدارس در سطح گیلان اتخاذ شود گفت: تعطیلی اصناف در ساعت ۱۸ و باز بودن فروشگاه های بزرگ برای رفع مایحتاج مردم، موجب تجمع مردم و بحرانی تر شدن شیوع کرونا می شود در صورتی که نیاز است در استان، استاندار از اختیارات خود برای بهبود این وضع استفاده کند.


این عضو شورا افزود: متاسفانه در شرایط کنونی، نمایندگان مردم گیلان در مجلس هم اظهارنظری نمی کنند در حالی که دورکاری و نوبت بندی ادارات و تعطیلی مدارس مانند بستن ورودی های استان در تعطیلات رسمی، هیچ اما و اگری ندارد. 


وی تاکید کرد: اگر قرار است زنجیره بیماری قطع شود، مدیران بالادست باید قرنطینه کامل را در اولویت قرار دهند.


با این سخنان، مقرر شد از سوی شورای اسلامی شهر رشت، نامه ای رسمی با همین مضمون به استاندار گیلان ارسال شود.

کد خبر 992360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha