باور محیط زیستی در مدیران خوزستان وجود ندارد

اشرفی با بیان اینکه مدیران خوزستان باور محیط زیستی ندارند گفت: متاسفانه قانون در موارد آلودگی هوا بازدارنده نبوده و جریمه های اعمال شده چشم گیر نیستند و این مهم باعث می شود که آلودگی هوا تشدید و سلامت مردم به خطر افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدجواد اشرفی» شب گذشته (چهارشنبه 21 آبان) در سومین جلسه از سلسله جلسات مطالبه گری که در مسجد جوادالائمه اهواز برگزار شد اظهار کرد: قانون محیط زیست مشکلی ندارد مشکل اصلی ما اجرای دقیق و درست آن است.

 

مدیرکل محیط زیست خوزستان با بیان اینکه ما یک سازمان نظارتی هستیم و برای برخورد باید روال قانونی را طی کنیم افزود: همه موارد لازم در خصوص آلودگی هوا به مراجع قضایی ارائه و ارجاع داده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران خوزستان باور محیط زیستی ندارند تصریح کرد: در صورتی که این باور در مدیران خوزستان وجود داشت امروز وضعیت آب و هوای این استان به وضع نبود.

 

اشرفی ابراز کرد: امروزه مجموعه نیشکر از برداشت 35 درصدی نیشکر عنوان خبر می دهد و سوال اینجاست که چرا طی 12 سال گذشته اقدامی برای افزایش برداشت سبز صورت نگرفته و یا مجموعه شهرداری اگر سالانه 10 درصد از عوارض خود را به این سایت اختصاص می داد امروزه شاهد این اتفاقات نبودیم.

 

وی در پایان عنوان کرد: متاسفانه قانون در موارد آلودگی هوا بازدارنده نبوده و جریمه های اعمال شده چشم گیر نیستند و این مهم باعث می شود که آلودگی هوا تشدید و سلامت مردم به خطر افتد.

 

«علی بنی عگبه» نیز اذعان کرد: در بحث موضوع آلودگی هوا کلانشهر اهواز از دو هفته پیش با پدیده وارونگی هوا مواجه بود که معمولا همه ساله در فصل پاییز این اتفاق می افتد.

 

رئیس اداره محیط زیست اهواز با بیان اینکه در وارونگی هوا آلاینده های افقی و عمودی از جو خارج نمی شوند ادامه داد: خوشبختانه در اثر بارندگی های اخیر این پدیده کمتر شده و شاهد آلودگی کمتری هستیم.

 

وی عوامل متعدد را در آلودگی هوای کلانشهر اهواز موثر دانست و اضافه کرد: یکی از عوامل در بحث آلودگی هوای اهواز صنعتی بودن این شهر است، شرکت نفت به علت نقص فنی در توربین ها گازها را به سمت فلرها هدایت می کنند.

 

بنی عگبه با اشاره به اینکه سایت سفیره، برومی، برداشت سیاه نیشکر و حتی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در آلودگی هوای تاثیر دارند یاد آور شد: برای برطرف کردن مشکلات در نقاط آلاینده جلسات متعددی برگزار و اخطاریه های مختلفی به نهادهای مرتبط برگزار ارسال کردیم.

 

کد خبر 992380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha