سیره امام و انقلاب تاکید بر ترویج وحدت امت اسلامی است / برابری و برادری در امت اسلامی اصل مهمی است

حجت الاسلام ایرانی، گفت: سیره امام و انقلاب تاکید بر ترویج وحدت امت اسلامی است که در این راستا امام و مقام معظم رهبری آنچه که در توان داشتند برای یکدست شدن یکپارچه شدن و متحد شدن و ید واحده شدن امت اسلام به کار گرفتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صادق ایرانی مدیر حوزه های علمیه برادران استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: تاکید بر ترویج وحدت اسلامی باعث قوت گرفتن امت اسلامی در عرصه های مختلف و خصوصاً نظام اسلامی در عرصه جهانی و داخلی شده است . و محصول این تفکر سردارانی مثل حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هستند.

 

وی خاطر نشان کرد:  سردار شهید سلیمانی و همرزمانشان همانگونه که در تجهیز و مسلح نمودن گروه های شیعی در جنوب لبنان و حزب‌الله لبنان ، و سایر گروه های شیعی در اقصی نقاط جهان اهتمام داشتند گروه های فلسطینی اهل سنت را نیز مجهز و آموزش داده تا در مقابل زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی ،مقاوم باشند. آنها محصول تفکر و ایده امام در راستای وحدت امت اسلامی هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه برادران استان کرمانشاه با بیان اینکه کلید قدرت و عزت امت اسلامی  در وحدت و یکپارچگی آنها است تصریح کرد: اگر امت اسلام  وحدت ، یکپارچگی و ید واحد بودن خودش را به دست بیاورد ،قطعا در مقابل تمام هجمه های جهانی و توطئه‌های دشمنان از جمله بحث عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توهین هایی که به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام می‌شود ، می تواند با قدرت ظاهر شود و هیچ مزدور استکبار جهانی نتوانند در مقابل اراده امت اسلام حرفی بزنند یا اقدامی کنند و  توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام و مقدسات امت اسلام داشته باشند .

 

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه نتیجه الگو قرار دادن امام و انقلاب باعث مایوس شدن دشمنان می شود، افزود:  امروز ما به عمق راهبردی سیره و سلوک امام راحل و مقام معظم رهبری پی برده ایم ، دشمنانی که تمام توان خود را برای این مسئله گذاشته بودند که گروه‌ها و فرقه‌های امت اسلامی را در مقابل هم قرار بدهند ، اما با تدبیر مقام معظم رهبری و ایده امام راحل و همت سرداران بزرگ ونام آور اسلام مثل حاج قاسم سلیمانی، می‌بینیم امت اسلام به فضل الهی تبدیل به ید واحده شده است .

 

ایرانی در پایان بابیان اینکه برابری و برادری در امت اسلامی اصل مهمی است، اظهار کرد: امت اسلام امت برداری است و دشمن را می شناسد و در مقابل کسانی که به آرمان فلسطین خیانت می کنند ، هم شیعه و هم سنی واکنش نشان می دهند. در واقع کسی که به دنبال عادی سازی روابط می رود هزینه های هنگفتی را متحمل می شود که این نتیجه وحدت امت اسلامی است هر چند هنوز ما به قله و آرمان نهایی نرسیدیم. اندیشمندان و بزرگان ما باید اهتمام بر این داشته باشند که امت اسلام را هر چه بیشتر به سمت برادری و یکدلی سوق بدهد.

کد خبر 992386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha