بیش از یک هزار اثر به پویش هر خانه یک کتابخانه در کرمان ارسال شد

وفایی گفت: در راستای پویش هرخانه یک کتابخانه، مسابقه یک دقیقه یک کتاب در استان برگزار و یک هزار و ۲۴۳ کلیپ ارسالی در مدت یک ماه در صفحات اینستاگرام منتشر شد که ۶۰ نفر از شرکت کنندگان این مسابقه مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد وفایی، پنجشنبه(۲۲ آبان) در خصوص برنامه های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب به رسانه های گروهی اعلام کرد: باتوجه به شیوع کرونا فعالیت کتابخانه ها و کتابداران در فضای مجازی بیشتر شده و با توجه به تعطیلی کتابخانه ها، فعالیت های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی برگزار می شود.

 


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری به منظور ادامه فعالیت‌های کتاب محور، پویش‌های متعددی مانند پویش نقاشی «ما کرونا را شکست می‌دهیم» «هر خانه یک کتابخانه» «هر کتابدار یک کتاب» «اقتراح ماسک» «کتابخوان عاشورایی» «خادم ارباب کیست؟» برگزار شد.

 

 

وی مشارکت در این پویش ها را قابل توجه توصیف و بیان کرد: در راستای پویش هرخانه یک کتابخانه، مسابقه یک دقیقه یک کتاب در استان برگزار و یک هزار و 243 کلیپ ارسالی در مدت یک ماه در صفحات اینستاگرام منتشر شد که 60 نفر از شرکت کنندگان این مسابقه مورد تقدیر قرار گرفتند.

 


وفایی برگزاری جلسات متعدد در فضای اسکای روم، شکل‌گیری محافل ادبی و برگزاری جلسات و برنامه‌های مختلف به مناسبت ایام ماه محرم مانند سوگواره «۱۰ شب ۱۰ محفل»  نشست کتابخوان مجازی در محل مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ... را برخی دیگر از برنامه ها دانست.

 


وی از مشارکت 80 درصدی کرمانی ها در دهمین «جشنواره کتابخوانی رضوی» خبر داد و گفت: امسال بیش از 124 هزار نفر از همشهریان کرمانی در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

 


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان ادامه داد: امسال اداره کل كتابخانه‌های عمومي استان با همكاری ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان مسابقه‌ كتابخوانی مجازی با عنوان «بی تفاوت نباشیم» را با محوریت کتابچه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار کرد.

 

 

وی با بیان اینکه 37 باب کتابخانه با زیربنای بیش از 28 هزار متر مربع در سال جاری تعمیر و بهسازی شد که تعمیرات اساسی و بهسازی کتابخانه شهید مفتح، کتابخانه مرکزی کرمان و کتابخانه ترابی موسوی زنگی آباد از آن جمله هستند؛ تصریح کرد: بیش از 4 هزار برنامه فرهنگی شامل428 نشست کتاب‌خوان، 175 مسابقه کتاب‌خوانی،20 جلسه نقد و بررسی کتاب، 44 کارگاه آموزشی،307 جلسه مطالعاتی، 1993 معرفی کتاب ( حقیقی و مجازی) ، 1203 برنامه مناسبتی و ... سال گذشته در کتابخانه های استان برگزار شده است.

 

کد خبر 992430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha