مساجد حلقه پیوند خانه و مدرسه  هستند

حجت‌الاسلام حجازی مساجد را حلقه واسط زنجیر خانه، مدرسه و مسجد دانست و گفت: اگر مساجد را رونق دهیم و به بچه‌ها رفتن به مسجد را بیاموزیم، فرزندان ما با مساجد ارتباط بیشتری برقرار و می‌‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام«سیدابوطالب حجازی» صبح امروز(پنج‌شنبه، 21 آبان) در پیش اجلاسیه نماز شهرستان که در سالن فارابی برگزار شد اظهار کرد: هدف از برگزاری این پیش اجلاس ترویج نماز و تبیین مبانی فرهنگی آن در بین دانش‌آموزان است.

 

رییس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه اجلاس نماز امسال با شعار پیوند «نماز، خانه، مدرسه و مسجد» برگزار می‌شود افزود: در خانه اگر والدین نمازخوان باشند فرزندان نیز نماز خواندن را می‌آموزند.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تربیتی و پرورشی نقش مهمی در اقامه نماز به ویژه در سطح مدارس دارد گفت: محیط مدرسه در شکل‌‌گیری شخصیت دانش‌‌آموزان نقش بسیار مهمی دارد و معلم الگوی دانش‌آموزان در مدرسه است.

 

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مفاهیم دینی را به دانش‌آموزان و نوجوانان بیاموزیم باید همزمان در خانه و مدرسه تمرین و تکرار شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز گیلان مساجد را حلقه واسط زنجیر خانه، مدرسه و مسجد دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه صحبت از دین، مذهب و قرآن باشد پای مساجد به میان می‌آید بنابراین اگر مساجد را رونق دهیم و به بچه‌ها رفتن به مسجد را بیاموزیم، فرزندان ما با مساجد ارتباط بیشتری برقرار و با آن مانوس می‌شوند.

 

کد خبر 992488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha