روند صعودی کووید۱۹ با بی توجهی مردم به هشدارهای کرونایی

علوی نیا بی توجهی مردم به هشدارهای کرونایی را یکی از علل تشدید کننده بیماری کووید۱۹ در استان گلستان برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید محسن علوی نیا» صبح امروز(پنجشنبه ۲۲ آبان) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به عوامل تشدیده کننده بیماری کووید۱۹ اظهار کرد: نخستین نکته در تشدید بیماری کووید۱۹ سهل انگاری و بی توجهی مردم است، متاسفانه اگر نگاهی به فضای جامعه داشته باشیم متوجه خواهیم شد که درصد بالایی از مردم کرونا را جدی نگرفتند.
 
 
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: تعهد هماهنگ و همگانی از سوی دستگاه های اجرایی برای کنترل و مدیریت کرونا در گلستان وجود ندارد، متاسفانه بسیاری از دستگاه های اجرایی مایل به برگزاری همایش ها، مانورها و غیره در این شرایط کرونایی هستند گرچه این کار را با اخذ مجوز انجام می دهند اما باید آگاه باشند که مقابله و مبارزه با کرونا یک وظیفه همگانی است و همه باید در کنترل آن ایفای نقش کنند.
 
 
وی بیان کرد: متاسفانه برگزاری مراسم عروسی بعد از ماه های محرم و صفر آمار بیماری کرونا را در گلستان افزایش داد و ما از این لحاظ دچار خسران شدیم.
 
 
علوی نیا خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط کرونایی برخی منافع شخصی را به سلامت مردم ترحیح دادند و مراکز عرضه قلیان مصداق کامل این مسئله است، از طرفی مقرر شده بود نهادها و دستگاه های خدمات رسان و فروشگاه ها و تاکسی ها از ارائه خدمت به افراد بدون ماسک پرهیز کنند اما متاسفانه این مهم در بسیاری از اوقات رعایت نمی شود.
 
 
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت گلستان خاطرنشان کرد: در صورتی که بی توجهی مردم نسبت به بیماری کووید۱۹ تداوم داشته باشد به این زودی از آن نجات پیدا نخواهیم کرد.
 
کد خبر 992491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha