مساجد سنگری برای پشتیبانی و مبارزه با ویروس کرونا

میری گفت: مسجد مهمترین و کلیدی‌ترین سنگر حل مشکلات و محل رفع نیاز‌های معنوی مردم و همچنین در عصر کنونی سنگری برای مبارزه با ویروس کروناست.

«سید سعید میری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: باید کارکردهای مساجد بر اساس نیازها و دغدغه‌های ضروری جامعه و به خصوص ساکنین محله بازتعریف شود تا با توجه به حجم بالای جنگ روانی دشمنان و تهاجم فرهنگی که جوانان ما را تهدید می‌کند بتوانیم شاهد اقبال بیشتری از نسل جوان نسبت به حضور در مساجد باشیم.

 

مسئول امور مساجد شهرستان نهاوند افزود: از ابتدای شروع کرونا بچه های کانون های فرهنگی و هنری  مساجد در کنار پایگاه های بسیج و گروههای جهاد مردمی پای کار بوده و نگذاشته اند چراغ مساجد خاموش شود و مانند اوایل انقلاب این مکان مقدس را تبدیل به سنگری برای پشتیبانی و مبارزه با کرونا کرده اند.

 

وی افزود: بچه مسجدی ها در جای جای شهر و روستاهای نهاوند مشغول به خدمت هستند یکی کانون مسجد محل خود  را تبدیل به کارگاه تولید ماسک کرده است ، دیگری محل را ضدعفونی می کند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مورد بانوان فداکار و جهادی نهاوند فرمودند: در نهاوند، گروهی از بانوان که در زمان دفاع مقدّس نان می‌پختند و برای جبهه می فرستادند، فعّال شده‌اند و  برای مهار بیماری کرونا کمک می‌کنند.

 

میری ادامه داد:  ۱۴۵ بسته گوشت و ۱۵۰ بسته مواد غذایی، بهداشتی (شامل ژل ضد عفونی دست و ماسک ، روغن و برنج)و بسته فرهنگی(شامل کتاب، تمثال شهدا و..) که بین خانواده های آسیب پذیر از کرونا در روستاهای نهاوند توزیع شد.

 

 

 

کد خبر 992496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha