امکان ارتباط ویدیویی چهار شعبه محکاکم با زندان در زنجان فراهم شد

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: با افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان زنجان امکان ارتباط ویدیویی همزمان چهار شعبه محاکم با زندان فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دادگستریی زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در آیین افتتاح دفتردادرسی الکترونیک قضایی در زندان مرکزی زنجان افزود: بدون تردید الکترونیکی شدن دادرسی‌ها می‌تواند به صورت قابل ملاحظه ای از زمان رسیدگی به دعاوی کاسته و به روند بررسی پرونده ها و احقاق حق سرعت دهد.

 

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی دادرسی الکترونیک قضایی رفع اطاله دادرسی است، چراکه به لحاظ سریع الوصول بودن اطلاعات و استفاده از روش‌های نوین الکترونیکی محیطی امن و بدون محدودیت زمانی برای بررسی پرونده‌ها فراهم می‌شود.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: با استقرار دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان، زندانیان از این پس می‌توانند تمامی درخواست‌ها و اقدامات قضایی خود را از طریق سامانه ثنا  به واحدهای قضایی مربوطه ارسال و از نتایج آن مطلع شوند.

 

وی با بیان اینکه به لحاظ وجود برخی محدودیتها برای رفت و آمد زندانیان به بیرون از زندان راه اندازی دفتر خدمات قضایی در زندان یک ضرورت بود.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین تاکید رییس قوه قضائیه بر عدم انتقال زندانیان به محاکم و همچنین عدم تضییع حقوق اصحاب دعوا، راه اندازی این دفاتر امکان برگزاری هم زمان چهار دادرسی را فراهم می کند.

 

رئیس شورای قضایی استان زنجان در ادامه از مردم استان خواست، به صورت خودجوش با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان در سامانه ثنا ثبت نام کنند که این امر به نفع خود مردم و عدم تضییع حقوق شان است.

 

وی همچنین از اقدام دیگر دستگاه قضایی استان مبنی بر ایجاد امکان ارتباط مجازی و گفت و گوی زندانیان با خانواده هایشان خبر داد.

کد خبر 992510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha