۵۰۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی گلستان سند دار شدند

هاشمیان گفت: با پیگیری دادگستری گلستان، ۵۰۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان سند دار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، «هادی هاشمیان» در نشست قضات استان با حضور رئیس دیوان عالی کشور گفت: با هدف جلوگیری از زمین خواری و دست اندازی به زمین های منابع طبیعی تاکنون برای  505 هزار هکتار آن سند صادر شده است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با پیگیری دادستان های سراسر استان، سند 370 هزار هکتار از ارضی ملی هم در حال صدور است و کار نقشه برداری مابقی یک میلیون و 260 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی هم آغاز شده است.

 

هاشمیان در ادامه سخنان خود  به تلاش های دادگستری استان برای کمک به رونق تولید هم اشاره کرد و گفت: 575 واحد تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان پرونده دارند که با نامه نگاری و تلاش های انجام شده تاکنون مشکل 310 واحد، حل و پرونده مختومه شده است.

 

وی افزود: پارسال و امسال هم با تلاش های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان 35 واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید برگشته اند و 600 کارگر این واحدها مشغول کار شدند.

 

این مقام ارشد قضایی استان از مختومه شدن 71 درصد پرونده های معوق در محاکم هم گفت و افزود: این امر با تلاش جهادی قضات محقق شده است.

 

هاشمیان با قدردانی از حضور بازرسان دیوان عالی در استان ها گفت: حضور این هیئت ها، فرصت  تبادل نظر و انتقال تجربیات قضات پیشکوست دیوان را به قضات استان ها فراهم می کند.

 

وی افزود: رویکرد این بازرسی ها، اصلاحی است و به کیفیت رسیدگی ها کمک می کند.

 

 

 

کد خبر 992514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha