۷۰ درصد از مشاغل گروه دوم در گرگان مصوبه تعطیلی بازار را رعایت کردند

حمیدی گفت: ۷۰ درصد از مشاغل گروه دوم در گرگان مصوبه ستادملی کرونا برای تعطیلی بازار پس از ساعت ۱۸ را رعایت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد حمیدی» ظهر امروز (پنجشنبه 22 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: شهر گرگان بیش از یک هفته در وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط به گونه ای است که روند مبتلایان به کرونا افزایشی است.

 

فرماندار گرگان ادامه داد: در دو روز اخیر میزان افزایش بیماران کرونایی شدت بیشتری به خود گرفته و نیاز است نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا اهتمام جدی تری داشته باشیم تا فاصله اجتماعی رعایت شود.

 

حمیدی افزود: براساس مصوبه ملی ستاد کرونا تمامی فعالیت ها در حوزه های مختلف خدمت رسانی و توزیع کالا در چهار گروه شغلی تقسیم شده است و این گروه های شغلی توسط وزارت بهداشت به تمامی استان ها ابلاغ شده و در شهرهای با وضعیت قرمز فعالیت گروه های شغلی سه و چهار ممنوع است.

 

وی گفت: با توجه به اینکه دامنه فعالیت گروه دوم بسیار گسترده است و تعطیلی آن مشکلات اقتصادی را به همراه می آورد دولت تصمیم گرفت که گروه شغلی دوم را به مدت یک ماه از 20 آبان تا 20 آذر از ساعت 18 عصر به بعد تعطیل کند.

 

فرماندار گرگان بابیان اینکه در استان گلستان نیز گرگان و گنبدکاووس جزو شهرهایی هستند که باید این مصوبه ستاد ملی کرونا اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: اجرای این مصوبه در گرگان با توجه به نگاه و رفتار مردم گرگان که پس از 18 عصر نیازمندی های خود را تامین می کنند و بازارها تا ساعت 24 شب فعال است نسبت به دیگر شهرهای کشور سختتر است.

 

حمیدی تاکید کرد: در گرگان با مشکلات زیادی برای اجرای این مصوبه به لحاظ رفتار مردم رو به رو هستیم و تغییر رفتار به سادگی صورت نمی گیرد و برای اجرای آن برنامه ریزی شد تا بتوانیم از روز نخست به نحو احسن این مصوبه را اجرایی کنیم.

 

وی ابراز داشت: در این راستا شهر را به چهار قسمت تقسیم کردیم و به ازای هر قسمت یک اکیپ پنج نفره متشکل از نماینده بهداشت، بازرس اداره سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، فرمانداری، نماینده اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی در نظر گرفته شده و مسئولیت هر اکیپ با یکی از معاونان فرمانداری قرار گرفته است تا از ساعت 17 به بعد تذکرات لازم برای اجرای این مصوبه ارائه شود.

 

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: در شب نخست 50 درصد مشاغل گروه دوم پس از ساعت 18 کسب و کار خود را تعطیل کردیم و در شب دوم نیز تا ساعت 19 بیش از 70 درصد از این مراکز تعطیل شدند و همزمان با اکیپ های نظارتی چهار خودروی آتش نشانی، سپاه و هلال احمر در چهار محور شلوغ گرگان با بلندگو به اصنافی برای رعایت این پروتکل ها تذکر می دهند.

 

وی بیان کرد: اولویت کار ما در اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا توجیهی است و سعی می کنیم با توجیه واحدهای صنفی مصوبه را اجرا کنیم و تاکنون نیز همکاری ها شاهد بودیم.

 

فرماندار گرگان بیان کرد: پیش بینی ما این است که بتوانیم بیش از 80 درصد از واحدهای صنفی در مشاغل گروه دوم امشب در گرگان  تعطیل شود.

 

حمیدی افزود: در گرگان با حدود 14 هزار واحد صنفی فعالیت دارد که حدود 70 درصد واحدها شامل طرح می شوند.

 

کد خبر 992540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha