نماز جمعه فردا در  خراسان جنوبی برگزار نمی‌شود

امینی گفت: نماز جمعه این هفته (۲۳ ‌آبان) در هیچ یک از شهرهای استان خراسان جنوبی اقامه نمی شود.

«ابوالفضل امینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: به علت گسترش بیماری کرونا و در راستای صیانت و حفاظت از جان مردم، نماز جمعه این هفته ۲۳ آبان در هیچ یک از ۲۶ پایگاه نماز جمعه استان خراسان جنوبی اقامه نخواهد شد.

 

مسئول ستادهای نماز جمعه استان خراسان جنوبی با اشاره به مساعد نبودن شرایط و محدودیت‌های ستاد کرونای استان، افزود: از مردم می‌خواهیم فردا به درب مساجد مراجعه نکنند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری به بهبود شرایط کمک کنند.

 

وی ضمن ابراز امیدواری برای سلامتی هم استانی ها و شفای بیماران از عموم مردم خواست: برای کمک به ریشه کنی کرونا ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عمل به دستورات ستاد کرونا از توسل به خداوند متعال و ائمه اطهار غافل نباشند.

 

امینی تأکید کرد: برگزاری نماز جمعه هفته آینده طی اطلاعیه‌های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ نقطه این استان محل برگزاری نماز جمعه است.

 

براساس آخرین وضعیت مخاطره استان خراسان جنوبی و رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان که پنجشنبه ۱۵ آبان ماه  منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت مشکی (بحرانی) هستند.

 

شهرستان‌های بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان خوسف هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و سفید (کم خطر) نیست.

 

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که از روز سه‌شنبه ۲۰ آبان اجرا شد، تمامی واحدهای صنفی به جز گروه‌های شغلی یک در همه مراکز شهرستان‌های استان از ساعت ۱۸ به بعد اجازه فعالیت ندارند و این مصوبه به مدت یک ماه تا ۲۰ آذر لازم الاجراست.

کد خبر 992637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha