۶۰ واحد صنفی در رفسنجان پلمب‌ شد

مدیر گروه بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طی  یک ماه اخیر ۶۰ واحد صنفی که بر خلاف مصوبات ستاد مبارزه با کرونای شهرستان، عمل کردند پلمب‌ شد.

مجید رنجبر کاظمی در گفتگو‌ با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا پس از برداشت محصول پسته و قرار گرفتن این  شهرستان در وضعیت بحرانی، ستاد  مبارزه با کرونای شهرستان‌ رفسنجان جهت جلوگیری از شیوع بیماری مصوباتی‌ مبنی بر تعطیلی بازار  و مراکز کسب و کار گروه های مختلف اتخاذ و ابلاغ کرد.

 


مدیر گروه بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان‌ افزود: امّا برخی کسب و کارها  بر خلاف این مصوبات عمل و مغازه های خود را باز کردند در حالی که این تعطیلی به نفع مغازه داران و مردم  است تا سلامتی آن ها به خطر نیفتد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه تیم‌ های نظارت بر مراکز عرضه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با همکاری عوامل نیروی انتظامی هر شب گشت‌ های ویژه در سطح شهر انجام‌ می دهند تا صنفی باز نباشد و از مصوبات‌ تخطی نکند تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف، با مخالفان‌ مصوبات‌ ستاد کرونا که اقدام‌ به بازگشایی مراکز و  مغازه می کنند و این امر تجمعات و شلوغی را در بر دارد؛ برخورد می شود.

 


رنجبر کاظمی خاطرنشان کرد: طی یک ماه اخیر این گشت ۶۰  مورد متخلف‌ را پلمب کرده است که این مراکز در دسته گروه هایی قرار دارند که نباید فعالیت‌ داشته باشند و برای آن‌ ها پرونده تشکیل شده است.

 

 


وی افزود: شب گذشته ۵ صنف متخلف پلمب شد و تا (۳۰ آبان) حق فعالیت ندارند و پس از اینکه فرمانداری رفسنجان بر بازگشایی بازار و صنوف مختلف مجوزی اعلام کرد صاحبان واحدهای پلمب شده هم با گذراندن  بروکراسی اداری و ارائه تعهد محضری می توانند همراه سایر صنوف فعالیت کنند.

 

 

رنجبر کاظمی توصیه کرد: مردم‌ و کسبه در اجرای مصوبات‌ ستاد مبارزه  با کرونا همکاری کنند؛ این تعطیلی همگانی در وضعیت حاد بحرانی به نفع مردم‌ و صاحبان صنوف است تا سلامتی آن‌ ها حفظ شود و آمار تلفات و مبتلایان‌ کاهش پیدا کند که به خوبی از این معضل عبور کنیم.

 

 

کد خبر 992643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha