منتخبین نخستین جشنواره کتاب سال مازندران معرفی می‌شوند

زارع گفت: آئین اختتامیه نخستین جشنواره کتاب سال مازندران که با توجه به شرایط کرونایی به تعویق افتاده بود، روز سه‌شنبه ۲۷آبان ماه مصادف با بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ساعت ۱۰صبح در سالن کنفرانس اداره کل ارشاد استان برگزار می‌شود.

«عباس زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، بابیان اینکه هفته کتاب فرصت خوبی است تا دستاورد‌های یک‌ساله مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه ارائه شود، گفت: فراخوان نخستین جشنواره کتاب سال مازندران باهدف بهره‌گیری بیشتر جامعه از اندیشه‌ها، آموخته‌ها و نیز تجلیل از کوشش‌های ناشران، نویسندگان، مترجمان و مصححان مازندرانی و نیز ناشران و نویسندگان دارای آثاری با موضوع مازندران، سال گذشته منتشر شد که متأسفانه به جهت شیوع کرونا هنوز اختتامیه این جشنواره برگزار نشده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه نویسندگان و ناشران کتاب آثار تولیدی خود در دو بخش زبان تبری و فارسی را که طی سال‌های ۱۳۹۴ تا پایان ۱۳۹۷ به چاپ رساندند تا پایان دی‌ماه سال گذشته به دبیرخانه جشنواره کتاب سال مازندران مستقر در واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال کردند، افزود: 200 عنوان کتاب به زبان فارسی و 20 عنوان کتاب به زبان تبری به دبیرخانه این جشنواره رسید.

 

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره که قرار بوده ۲۵ خردادماه امسال برگزار شود و به تعویق افتاد، اکنون 27آبان ماه مصادف با بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ساعت 10صبح در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار خواهد شد.

 

زارع بابیان اینکه منتخبین این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون تجمع مردمی، معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، گفت:  در بخش کتاب‌های تبری یک برگزیده و دو شایسته تقدیر خواهیم داشت.

 

وی بابیان اینکه در بخش نویسندگان مازندرانی که فارسی نگارش کردند چهار برگزیده و شش شایسته تقدیر خواهیم داشت، یادآور شد:کتاب سه‌جلدی با عنوان پژوهش‌هایی درباره ترانه‌های جنوبی دریای کاسپین به کوشش ابوالقاسم اسماعیل‌پور و به سرپرستی طیار یزدان پناه لموکی و  مجموعه پنج‌جلدی داستان‌های شفاهی مازندران به کوشش نادعلی فلاح نیز در آئین اختتامیه نخستین جشنواره کتاب سال مازندران رونمایی می‌شوند.

کد خبر 992652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha