آمریکا بیشترین دشمنی را با ایران دارد

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه گاهی انسان دشمنش را می شناسد اما از خود ضعف نشان داده و قدرت ایستادگی در برابر او را ندارد، گفت: امروز آمریکا بیشترین دشمنی را با ایران، اهل ایمان و انسان های عدل محور دارد لذا باید در برابر او ایستاد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز(جمعه 23 آبان) در پیام جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تجمعات تعطیل شده است، گفت: نماز جمعه این هفته نیز برای همراهی با مردم و کادر بهداشت و درمان برگزار نشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مؤمن باید عالِم به زمان باشد، افزود: زمان شناسی یعنی مؤمن موقعیت، وظایف و شرایط را به خوبی بشناسد و عکس العمل درست نشان دهد.

 

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه مؤمن زمان شناس شبهات را به خوبی می شناسد و در شبهات غرق نمی شود، اظهار کرد: با درک شبهات حقایق نیز آشکار می گردد و مؤمن وظیفه اصلی خود را می شناسد و نقشش در جامعه را به خوبی ایفا می کند.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امام علی(علیه السلام) مؤمن زمان شناس را عارف، دانا، عاقل و عالِم می داند، تصریح کرد: بر این اساس عالِم به زمان بودن از وظایف مؤمنان است لذا باید تلاش کنیم تا با مطالعه و پژوهش عالِم به زمان شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان دشمن شناسی را از مصادیق عالِم به زمان بودن خواند و ادامه داد: مؤمن باید دشمنان خود اعم از دشمن جِنّی، دشمن انسی، دشمن داخلی، دشمن خارجی، دشمن درونی و برونی خود را به خوبی بشناسد و در مقابل آنان بایستد.

 

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه گاهی انسان دشمنش را می شناسد اما از خود ضعف نشان داده و قدرت ایستادگی در برابر او را ندارد، اضافه کرد: امروز آمریکا بیشترین دشمنی را با ایران، اهل ایمان و انسان های عدل محور دارد لذا باید در برابر او ایستاد و هرگز از آن نترسید.

 

امام جمعه شهرکرد وظیفه شناسی و دنیا شناسی را نیز از مصادیق عالِم به زمان بودن دانست و خاطرنشان کرد: فناپذیری و کوتاه بودن دنیا از ویژگی های بارز دنیا است که مؤمن نباید هرگز به دنیا و متعلقات آن دل ببندد و فریب شیطان را بخورد.

 

کد خبر 992735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha