نظام سیاسی آمریکا بازنده اصلی انتخابات است

حجت الاسلام باقری ارومی بازنده انتخابات شخص ترامپ نیست بلکه نظام سیاسی آمریکا بازنده اصلی انتخابات است، گفت: انتخابات اخیر خیلی از حقایق پنهان را آشکار کرد و نشان داد که جامعه به ظاهر متمدن و مدعی آمریکا چقدر پوچ و توخالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش با توجه به فرارسیدن ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی به بیان ارزش و اهمیت کتاب در دین مبین اسلام و آیات قرآن و روایات پرداخت و گفت: بزرگترین معجزه پیامبر اکرم (ص) کتاب است و خداوند انبیاء را به همراه کتاب فرستاد تا سطح دانش و اگاهی بشر را ارتقاء دهند.

 

امام جمعه اسالم با بیان اینکه میزان فرهنگ هر جامعه به میزان مطالعه آن بستگی دارد، افزود: هر چه سطح دانش و آگاهی بشر بالاتر باشد زندگی راحت تر و شیرین تری خواهد داشت.

 

 وی تصریح کرد: نویسندگان و ناشران در تولید محصولات خود سودمند بودن و اثر گذاری مفید در جامعه را مد نظر قرار دهند و ارزش و قداست کتاب را قربانی منافع مادی و تجاری نکنند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان آثار انتخابات اخیر آمریکا گفت: انتخابات اخیر خیلی از حقایق پنهان را آشکار کرد و نشان داد که جامعه به ظاهر متمدن و مدعی آمریکا چقدر پوچ و توخالی است.

 

خطیب نماز جمعه اسالم اضافه کرد: بازنده این انتخابات شخص ترامپ نیست بلکه نظام سیاسی آمریکا بازنده اصلی انتخابات است چرا که نشان داد واقعیت پنهان آمریکا با تصویر خیالی که از آن ساخته بودند چقدر متفاوت و متضاد است.

 

وی با بیان اینکه همانطور که بارها مقام معظم رهبری امام خامنه ای نیز فرمودند: تغییر رییس جمهور و حاکمان آمریکا هیچ تاثیری در رفتار و سیاست های آنان نخواهد داشت به خلفای دوران ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و افزود: علی رغم تغییر حاکمان و خلفا هیچ تغییر در سیاست های دو حکومت بنی امیه و بنی عباس در دشمنی با دین و ائمه اطهار(ع) ایجاد نکرد.

 

این استاد حوزه در بخش دیگری از خطبه های خود به جو روانی ایجاد شده توسط عده ای در پی ریزش قیمت دلار اشاره کرد و گفت: بعضی ها می گویند: این تغییر قیمت به خاطر انتخاب بایدن است، بنده از آنها سوال می کنم مگر بایدن قدرت را به دست گرفته است که این تغییر قیمت تاثیر حضور او در راس قدرت آمریکا باشد؟ مردم ما باید هوشیار باشند و فریب اینگونه حرف های احساسی را نخورند و عده ای نیز به دنبال مذاکره مجدد با آمریکا هستند اما بدانند آزموده را آزمودن خطاست.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ما اعم از گرانی و کمبود برخی از کالا در اثر سوء مدیریت برخی مدیران نالایق است که حتی کنترل انبارهای مواد غذایی و کالاهای اساسی خود را ندارند، خاطرنشان کرد: مدیران بی مسئولیتی که با توجه به شرایط جنگ اقتصادی نتوانستند با جهت دهی کشت محصولات مود نیاز نهاده های دامی و کنجاله های مورد نیاز دام و طیور را تامین کنند و در نتیجه باعث افزایش قیمت دام و طیور و محصولاتی نظیر لبنیات و تخم مرغ شدند، کلید حل این مشکلات همه در داخل کشور است و با مدیریت شایسته و کارآمد قابل حل است و هیچ ربطی به خارج از کشور ندارد.

کد خبر 992742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha