تولید محصولات صنایع دستی زیرکوه ۵۰ درصد کاهش یافته است

سروش، با بیان اینکه تولید محصولات صنایع دستی زیرکوه ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: این ویروس منحوس باعث تعطیلی کارگاه های صنایع دستی این شهرستان و کاهش فروش محصولات صنایع دستی شده است.

 «حسن سروش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهارداشت: در شهرستان زیرکوه، صنایع دستی مختلفی از جمله گلیم و قالیچه بافی، گوهر تراشی، سبدبافی و حوله بافی وجود دارد.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرکوه با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هنرمند و صنعتگر در این شهرستان مشغول به کار هستند، افزود: از این تعداد تنها ۲۵۰ نفر بیمه هستند و مابقی صنعتگران زیرکوه بیمه نشده اند و امیدواریم مشکلات بیمه ای آنان حل شود.

 

وی با اشاره به مهم ترین مشکل صنعتگران صنایع دستی زیرکوه گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل صنعتگران صنایع دستی این شهرستان بحث فروش محصولات تولیدی آن ها است که به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکل برخورد کرده است.

 

سروش بیان کرد: بحث حمایت از صنعتگران و محصولات تولیدی آنان را همواره در دستور کار خود داریم تا شاهد توسعه و ترویج محصولات اصیل و هنری این شهرستان در تمامی استان ها و جهان باشیم و در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات به صنعتگران این شهرستان پرداخت کرده ایم.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرکوه به تاثیر ویروس کرونا بر بخش صنایع دستی این شهرستان اشاره کرد و گفت: همزمان با شیوع این ویروس منحوس بسیاری از کارگاه های تولیدی صنایع دستی زیرکوه تعطیل شد و صنعتگران به صورت انفرادی در منازل خود مشغول به کار هستند.

 

وی بیان کرد: ویروس کرونا باعث کاهش ۵۰درصدی تولید محصولات صنایع دستی زیرکوه نسبت به سال گذشته شده و فروش این محصولات را با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر 992796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha