کشف استعدادهای برتر و رونق تئاتر مسجدی در رواق نمایش «ایران قوی»

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به برنامه‌های رواق نمایش در طرح ملی «ایران قوی»، گفت: کشف استعدادهای برتر و رونق‌بخشی به تئاتر بچه‌های مسجد ازجمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی ایران قوی با ایجاد زمینه مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش می‌کند در تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی‌دارد. این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فناوری‌های نوین به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می شود. این طرح در قالب سه شبستان «فرهنگ»، « هنر» و « نوآوری» و 12 رواق نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی، فن آوري اجرا می شود و در این میان برخی از استانها در این رشته ها به عنوان معین دیگر استانها شناخته شده اند. در رشته نمایش نیز استان البرز به عنوان معین استان ها فعالیت می کند.

 

حجت الاسلام «کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح «ایران قوی» در کانون های مساجد به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: طرح «ایران قوی» در سه شبستان و  ۱۲ رواق در حال اجرا است و استان البرز به عنوان استان معین این طرح در رواق نمایش انتخاب شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بیان کرد: در گذشته یکی از دلایل اصلی جذب کودکان و نوجوانان به مسجد گروه سرود و یا گروه نمایش قوی بود. بنابراین یکی از اهداف ما با طراحی رواق نمایش در این طرح، جذب کودک و نوجوان به کانون های مساجد است.

 

وی افزود: از طرفی ما به دنبال کمک برای تولید محتوا در حوزه نمایش برای گروه نمایش مساجد در سراسر کشور هستیم، یعنی ما می خواهیم به نمایش هایی که در مساجد شکل می گیرند، محتواهای غنی برای فعالیت بهتر ارائه کنیم.

 

حجت الاسلام شکری تاکید کرد: با توجه به اینکه استان البرز در حوزه نمایش از غنای قابل توجهی برخوردار است و در سال های گذشته نیز با همکاری حوزه هنری جشنواره تئاتر بچه های مسجد را برگزار کرده، به عنوان استان معین رواق نمایش انتخاب شده و شناسایی گروه های فعال نمایش در مساجد و ارزیابی سطح فعالیت آنها را در دستور کار دارد. علاوه بر این، به منظور تقویت گروه های نمایش کانون های مساجد با استادان برجسته در حوزه تئاتر در استان البرز جلساتی به منظور تشریح روند رواق نمایش در طرح ایران قوی برگزار کرده و می کنیم.

 

وی ابراز کرد: به همین منظور بنا داریم، جشنواره تئاتر بچه های مسجد را در استان های مختلف برگزار کنیم و ضمن کشف استعدادها و ظرفیت های بچه های مسجد به آنها آموزش های لازم در حوزه تولید محتوا و نیز کارگردانی ارایه کنیم و به گروه های تئاتر ضعیف غنا ببخشیم، تا کانون های فرهنگی هنری با ورود به حوزه نمایش اتفاقات خوبی را در سال های آینده در بحث نمایش کشور رقم بزنند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ایران قوی می توان فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد را در حوزه های محتلف رصد و شناسایی و به تناسب ظرفیت ها و شرایط برنامه ریزی کرد.

کد خبر 992799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha