اجرای طرح پائیزه کتاب در استان خوزستان

جمشیدی از طرح‌های حمایتی پاییزه کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ کتابفروشی شرکت‌کننده خوزستان در این طرح با ۲۰ درصد یارانه خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنند.

«مرتضی جمشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی این هفته را فرصت خوبی برای ارائه دستاوردهای یک ساله مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه دانست و اظهار کرد: در ایام کرونا و ماندن مردم در خانه اقبال به سمت مطالعه کتاب افزایش یافته است.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آغاز برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی را از ۲۴ آبان ماه اعلام کرد و افزود: تجلیل از ناشران و چاپخانه‌داران، برگزاری پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، ثبت باشگاه‌های کتابخوانی، اهدای کتاب به دفاتر تسهیل‌گری مناطق کم‌برخوردار، اهدای کتاب به روستاهای حاشیه اهواز از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان است.

 

وی ادامه داد: پویش نامه به نویسنده، رونمایی و نقد کتاب نویسندگان استان به صورت مجازی، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی، بازدید اهالی فرهنگ و هنر از کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های استان از دیگر برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب خوزستان است.

 

جمشیدی اضافه کرد: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان با شعار «دانایی، مانایی»  با رعایت پروتکل.های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در طرح پاییزه کتاب امسال ۲۰ کتابفروشی از استان خوزستان شرکت می‌کنند ادامه داد: این طرح به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه در پانزدهمین دوره طرح‌های حمایتی (پاییزه کتاب) سقف خرید برای هر خریدار ۲۵ درصد نسبت به طرح تابستانه کتاب ۹۹ افزایش داشته است.

 

وی ابراز کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید، تا سقف ۲۰۰ هزار تومان بهره‌مند شوند؛ از ۲۰ کتابفروشی شرکت‌کننده در طرح پاییزه، ۱۴ کتابفروشی در اهواز و ۶ کتابفروشی دیگر متعلق به سایر شهرستان‌های استان هستند.

 

جمشیدی با اشاره به مشارکت خوب کتابفروشی‌های استان نسبت به دوره تابستانه ابراز کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا متقاضیان می‌توانند با ثبت اطلاعات در پنل پاییزه، خرید کتاب را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

 

وی عنوان کرد: مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح برعهده‌ کتابفروشی است اما کنترل مختصات و ارزیابی عملکرد کتابفروشی‌ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به وارد شدن آسیب جدی به پیکره کتابفروشان و ناشران در همه‌گیری ویروس کرونا یاد آور شد: امیدواریم با اجرای این طرح، بر رونق کتابفروشی‌های استان و ترغیب مردم به خرید کتاب افزوده شود.

 

کد خبر 992808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha