زمستان سیاه کرونا در راه است

حریرچی گفت: با افزایش میزان فوتی های کشور به بیش از ۴۵۰ نفر در روز اگر اقدامات درخوری نداشته باشیم زمستان سیاهی در پیش رو می باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «ایرج حریرچی» در یک برنامه زنده تلفزیونی گفت: شاهد افزایش ابتلای مردم به کرونا به بیش از ۱۱ هزار نفر در روز هستیم و بیش از ۱۰ روز است که مرگهای بالا ۴۵۰ نفر را تجربه می کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت خاطز نشان کرد: با این میزان از رعایت ها پیش بینی این است که موارد ابتلا و فوتی در کشور حتی تا ۲ برابر مقدار کنونی افزایش پیدا نماید که امیدوارم که شاهد این اتفاق نباشیم.

وی افزود: تعطیلی ۲ هفته ای تهران هرچند کافی نیست ولی می تواند از افزایش شیوع کرونا جلوگیری کرده و تا حدودی بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و باید با زدن ماسک، کاهش عبور و مرور های غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

حریرچی با تاکید بر اینکه تعطیلی ۲ هفته ای تهران درخواست ستاد مبارزه با کرونا تهران است افزود: ۶۵ نفر از روسای دانشگاه‌ها که فرماندهان جان بر کف مقابله با کرونا هستند و در خط مقدم حاضرند و اکثر آنها هم خودشان و هم معاون‌های آنها به این بیماری مبتلا شدند در نامه ای به وزیر بهداشت، درخواست کردند که تعطیلی‌ها در تمام کشور و نه در تهران انجام شود و قاعدتا به مطالب این بزرگواران باید توجه شود.

وی افزود: در صورتیکه تعطیلی ۲ هفته ای تهران مورد تصویب قرار گیرد نباید از آن به عنوان فرصتی برای مسافرت و دورهمی خانوادگی استفاده کرد، بلکه باید تمام مردم در مبارزه با این بیماری همکاری لازم را داشته باشند.

 

کد خبر 992817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha